Runar Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Edit2: Problemer IKKE er løst. --------- Jeg har Photoshop CS2, men nå har det skjedd noe med fargene. Når jeg tar Print Screen eller åpner et annet bilde, blir fargene helt feil. Eksempel 1: Det er sånn det egentlig skal være: Håper noen vet hva som er feil, og hvordan jeg fikser problemet. Mvh Runar Endret 26. februar 2006 av Gyn3r Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Det kan jo være greit at du deler med oss! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Funka ikke likevel. Alt er feil når jeg starter Photoshop igjen. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Prøv dette: >Edit >Color Settings. Når du får opp boksen, holder du nede Alt-knappen og Cansel-knappen skifter til Reset. Trykk denne - hva skjer etterpå med fargene? (legg merke til hva som evt. skjer når du trykker på Reset-knappen) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Nope, problemet er der enda. Ingen ting skjer når jeg trykker på 'Reset'. Endret 26. februar 2006 av Gyn3r Lenke til kommentar
lkch Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Edit2: Problemer IKKE er løst. --------- Jeg har Photoshop CS2, men nå har det skjedd noe med fargene. Når jeg tar Print Screen eller åpner et annet bilde, blir fargene helt feil. Eksempel 1: Det er sånn det egentlig skal være: Håper noen vet hva som er feil, og hvordan jeg fikser problemet. Mvh Runar 5666244[/snapback] Forskellen skyldes sikkert den måde din farvestyring er sat op på. På en af CD'erne til CS2 bør der ligge en vejledning i PDF, som hedder Color guide - prøv at kigge lidt på den. PS kan læse et billedes farveprofil, og indstille gengivelsen herefter. Det er der mange andre programmer, f.eks. web-browsere der ikke kan. Teknisk er det PS der viser det korrekte billede og f.eks. Explorer som viser det forkerte. Men det hjælper jo ikke, hvis dit billede er til visning på web-en. I stedet må du så få PS til at vise billedet på samme måde som Explorer (og andre programmer, som ikke forstår farveprofiler). Farvestyring er en kompliceret sag, og jeg har ikke selv forstået det til bunds endnu - men her er hvad jeg tror du bør gøre: 1) Hvis dit billede indeholder en anden farveprofil (f.eks adobeRGB) så konverter det først til sRGB, som er standard for web-grafik 2) Gå ind i vis / korrekturopsætning og vælg a) windows RGB hvis du vil se hvordan det ser ud på en typisk windows skærm b) skærm RGB hvis du har profileret din skærm, og vil se hvordan det ser ud på netop din skærm Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Tusen takk! Forslaget ditt løste problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå