Arve28 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Følger med en demo av denne pluginen i bladet digitalfoto som jeg tenkte å teste ut. Spesielt håret blir digitalisert. Blir hvite hårstrå. Valgt til display og til Lab photograpic osv. Er det riktig at det skal bli så skarpt? Hvilken innstilling skal jeg ha for utskrift hos et laberatorium? Er dere fornøyd med denne pluginen? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Følger med en demo av denne pluginen i bladet digitalfoto som jeg tenkte å teste ut. Spesielt håret blir digitalisert. Blir hvite hårstrå. Valgt til display og til Lab photograpic osv. Er det riktig at det skal bli så skarpt? Hvilken innstilling skal jeg ha for utskrift hos et laberatorium? Er dere fornøyd med denne pluginen? 5666223[/snapback] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har ikke prøvd denne plugin, men mange andre, og i CS2 har man fått et nytt oppskarpingsverktøy som heter Smart Sharpen som da skiller seg ut med andre verktøyer med at man kan skarpe opp i det toneområde man vil. Generelt kan man si at 'Amount' forsterker fine detaljer, og høye verdier på 'Radius' styrker diffuse konturer. 'Radius' må reduseres når man øker 'Amount' og vice versa. 'Threshold' benyttes for å dempe konturer i fine toneskiller, f.eks. i portretter. Og viktigst er at oppskarping er det aller siste man bør gjøre under bildebehandling. Jeg er sikker på at det må finnes innstillinger i denne plugin som kan redusere slike fenomener som Arve28 beskriver. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Når jeg bruker display innstillingen, blir den bra i ACDsee, men ikke i Photoshop. Men denne instillingen er kanskje lagd for andre betrakter programmer? Photoshop CS gir også helt andre farger enn eks ACDsee gjør. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Det kan være vanskelig å se 'sannheten' på en skjerm, man må som regel ta en utskriftsprøve på fotopapir for å vurdere det, men skal man bruke bildet på web, optimaliserer man det for beste utseende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå