hitzcore Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei! Canon MV500i Har noen peiling på hvilke begrensninger jeg har med dette kameraet med tanke på å lage spillefilm? (Selvfølgelig en amtørfilm). Jeg kommer til å bruke stativ og vogn, men jeg tenker mer på hvilke bilde egenskaper dette kameraet har. På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
BMP Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er jo ikke 3CCD brikke som står i og du vil nok merke kvalitetsforskjell i forhold til filmer som er spilt inn med et bedre kamera, men inngang for ekstern mikrofon som du bør bruke flittig under innspillingen. Husk vindfilter. Kameraet har også sko for tilkobling av tilleggsutstyr. Tipper nok at du ikke vinner amanda med det kameraet men det funker til sitt bruk. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Skal si litt om den "skoen" jeg nevte: Rett over linsa er det et spor for å sette en blitz eller annet utstyr som microfon, lys etc. i. Det er utrolig kjekt å ha og mange av dagens håndholdte kameraer har ikke dette mye pga. størrelse på kamera. Størrelsen på denne skinna eller sporet er standsrd og alle produkter som kan brukes i dette passer perfekt og det skrues fast for hånd. Dette gjør det svørt lett å bruke større mikrofoner for å få bedre lyd feks. Lenke til kommentar
hitzcore Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Ja jeg har lagt merke til det sporet. Jeg gidder ikke å kjøpe en ekstra mikrofon fordi jeg har et arsenal av kvalitets mikker allerede. Snakker vi om en overgang til mikken ut fra denne "skoen"? I tilfelle hvilken og hvor å få tak i! Lenke til kommentar
BMP Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det fins vanlige miccholdere med en slik overgang, dette må du nesten se an på hvilken micc du har. I de fleste tilfellene festes miccene i et oppheng for å gjøre de "støtsikre" mot lyder etc. Tilkoblingen er vel "jack" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå