stian90_2 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei, jeg har en rekke alternativer på dropdown meny: slik ser den ut =) <tr> <td>Drikke:</td> <td> <select name="Drikke"> <option value="Cola">Cola</option> <option value="Brus">Brus</option> <option value="vann">Vann</option> <option value="ØL">ØL</option> <option value="Vin">Vin</option> <option value="Rusbrus">Rusbrus</option> <option value="Te">Te</option> <option value="Kaffe">Kaffe</option> <option value="Melk">Melk</option> <option value="Saft">Saft</option> <option value="Juice">Juice</option> <option value="sperm">Sperm</option> <option value="Manne juice">Manne juice </select> </tr> hvordan kan jeg få den slik at den begynner på f.eks ? juice ? eller sperm ? alt kommer ann på hva som er satt i databasen min ? om dere ikke skjønner så be meg forklare det en gang til =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (...) 5665651[/snapback] Hvis du mener hvilken som skal være valgt som standard er det bare å sette selected="selected" på ett av valgene. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 ok, problemet mitt er, jeg har da disse instillingene som lagres i en mySQL database, lagringa er ikke noe problem, men når jeg oppdaterer vil jeg gjerna ha det slik at valga blir det du satt dem til. Ikke bare blir helt random slik det er nå. Og tar det øverste.. Slik at det er lettere og se hva du har valgt =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) ok, problemet mitt er, jeg har da disse instillingene som lagres i en mySQL database, lagringa er ikke noe problem, men når jeg oppdaterer vil jeg gjerna ha det slik at valga blir det du satt dem til. Ikke bare blir helt random slik det er nå. Og tar det øverste.. Slik at det er lettere og se hva du har valgt =) 5665760[/snapback] Dette løses lett vha. en if-streng. <? $query = mysql_query("SELECT id, choise FROM menu"); while($row = mysql_fetch_assoc($query)) { if($cur_choise_id == $row['id']) { $selected = " selected=\"selected\""; } else { $selected = ""; } echo " <option value=\"{$row['id]}\"{$selected}>{$row['choise']}</option> } ?> EDIT: Glemte [/code] EDIT: Her er det $cur_choise_id som er det nåværende valget. Endret 25. februar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Fikk det ikke til og fungere. Fikk feilmelding: Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in D:\Programfiler\xampp\htdocs\TR\inc\innstillinger.php on line 49 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Fikk det ikke til og fungere. Fikk feilmelding: Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in D:\Programfiler\xampp\htdocs\TR\inc\innstillinger.php on line 49 5666258[/snapback] Så en liten feil nå, fikset den: <? $query = mysql_query("SELECT id, choise FROM menu"); while($row = mysql_fetch_assoc($query)) { if($cur_choise_id == $row['id']) { $selected = " selected=\"selected\""; } else { $selected = ""; } echo " <option value=\"{$row['id']}\"{$selected}>{$row['choise']}</option>\n"; } ?> Endret 26. februar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå