Spragleknas Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Sjekk her; Felt Verdi WDC WD2500KS-00MJB0 61 °C (142 °F) Min gamle holder omtrent 40; Felt Verdi WDC WD2000JD-00FYB0 41 °C (106 °F) Målt med everest og speedfan. defekt produkt? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Var litt mye det der ja. Tatt hånden på disken ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 IR-termometer i nærheten? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Håånden; varm, ja... ikke brennheit IR: Nope Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Virker det som den er såpass varm når du tar på den? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 vannskelig å si... skal prøve å flytte på diskene... kjenner ikke undersiden, bare på toppen Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er jo på toppen metallet sitter så kan være at varmen utvikles nærme "kabinette" på harddisken sånn at metallet blir varmt. Men hvilket program bruker du for å sjekke tempen?\ Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hm, hvis den virkelig er 61*C + så ville du nok ikke hold den lenge (Hvis du holder den med begge hendene - har prøvd selv ) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Har lest ett eller annet sted at temperaturavlesingene på WDC-harddisker ikke stemmer helt. Uheldigvis klarer jeg overhodet ikke å huske hvor jeg leste det. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Har lest ett eller annet sted at temperaturavlesingene på WDC-harddisker ikke stemmer helt. Uheldigvis klarer jeg overhodet ikke å huske hvor jeg leste det. 5665718[/snapback] Kommer det ann på hvilket program man leser av med, eller bare sånn uansett for di det er WDC disker? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Der jeg leste det stod det at det var pga. disken. Edit: På mine WDC-disker får jeg dog noenlunde fornuftige temp-avlesninger. Endret 25. februar 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Driten leveres tilbake til PSData 53*C idlee Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har du noen som helst form for ventilasjon rundt diskene dine? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Kabinettet mitt (AC Silentium T1) sørger for god luftstrøm. Den andre HDD'en var omtrent 15 grader lavere ved samme plasering (byttet rundt og prøvd). Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 høres jo litt drøyt ut da :S hvordan virker den andre disken da du tar på den ? noe forskjell ? mine 2 WD disker ligger på 44 og 41 grader.. og det er i et trangt ssf-barebone kabinett med minimalt med luftgjennomstrømning.. stått på en god stund har den også.. Så virker som det er "litt" varmt der hos disken din.. Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Var vel i testen her på HW at det kom frem at ihvertfall den ene WD disken (Caviar serien?) viste alt for mye i temp i forhold til hva IR termometeret sa. Var noe med at WD ikke hadde implementert SMART teknologien som måleprogrammet benyttet seg av på en god nok måte. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Men da er det vel ikke noe å bekymre seg for da Generelt er jo folk hysteriske når det gjelder temperaturer Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Kjipt om HDD'en tar kvelden da, kremt. Er litt enklere å bytte skjermkort. Synes ikke man er hysterisk om man er bekymret for en disk som er over anb. driftstemp. Den gamle HDD'en viser fin temp, og det er en WD det og. Den ble en del varmere når den fikk besøk av dette monsteret. Den finner nok veien tilbake til PSData.... enten som angrefrist eller reklamasjon. Btw; posten hadde IKKE vært snille med pakken! Skal laste opp bilder senere... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Blø kødd med kamera... ingen bilder denne gang. Bruker angrefristen etter samtale med PSData (selv om jeg mener dette er DOA/reklamasjon). Dersom dere ser to disker på demosalg hos PSData om to uke, så husk ordet; HOT! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Dersom dere ser to disker på demosalg hos PSData om to uke, så husk ordet;HOT! så PSDATA mente du skulle ta det på angrefristen ? så de kan legge de ut som demovare, samt at de slipper å betale deg frakt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå