Benders Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Har to harddisker liggende på pcen, den ene bruker jeg nesten aldri. Er det noen måte jeg kan med noen tastetrykk i winXP fått skrudd av strømmen til den harddisken jeg aldri bruker, for så å skru den enkelt på igjen neste gang jeg trenger den. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 øøøø......er du så gnien på strømmen at en hd fra eller til spiller noen rolle ?? den krever da ikke så mye strøm.... Lenke til kommentar
HawP Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 En harddisk som skrus av blir minimalt varm og den slites ikke noe særlig (hvis den da ikke skrus av og på hele tida)... XP må vel også ha mulighet for å sette at diskene skrus av etter x minutter uten bruk. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Tja, du kan vel bruke "disable device" under system/hardware? Tror ikke du må reboote mellom hver gang, og mener at den da stenger ned. Anntar at det er like mye pga. støy og varme at du vil ha den av når du ikke trenger den? Et annet triks som fungerer delvis, er å gå inn i "Screen Saver" menyen og videre til "Power". Jeg oppdaga (under spilling av DIVX) at om man setter HDD spindown til x minutter, og man deretter ikke prøver å prate med en hdd, så stenger den ned av seg selv. (Dersom man går fra rommet spinner alle ned, men så snart win trenger en eller flere av hdd'ene når du kommer tilbake, så "vekker" den de som den trenger. Tror iallefall det, det hørtes slik ut når jeg så film iallefall. Explorer (fil-explorer) vekker det meste når du starter den, inkl. cd-rom'er..... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Benders skrev (2002-09-20 09:34):Har to harddisker liggende på pcen, den ene bruker jeg nesten aldri. Er det noen måte jeg kan med noen tastetrykk i winXP fått skrudd av strømmen til den harddisken jeg aldri bruker, for så å skru den enkelt på igjen neste gang jeg trenger den. Er det ikke noe strøm sparings fuksjon i bios'en mon tro, Har ikke teste selv med tror det er noe der som du kan prøve. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Kan du ikke ta og mekke noe i Hardware Profiles da? Disable hd'ene i en profil og enable dem i en annen, mener jeg. Forestiller meg at det skal vaere mulig aa tilpasse HW Profilene individuelt for hver bruker, du kan da lage en ekstra bruker som du lar arve alle innstillinger fra din vanlige bruker plus altsaa enable hd'ene for denne brukeren. Saa kan du jo bare logge inn som annen bruker istedenfor aa restarte maskina, som du maa med foerste loesningen. Lenke til kommentar
Benders Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Nå har jeg prøvd og skru av harddisken i device manager og i bios. Skrur jeg av den i device manager står den og går uansett, det er bare windows som ikke klarer og lese den av. Skrur jeg av den i bios med timer-funksjonen starter windows den opp igjen i tide og utide uansett. Noen som har noen gode råd her? (grunnen til at jeg vil skru den av er forresten pga varme og levetid) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå