DevelopedPerfection Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Hei dere! Jeg skal nå snart oppgradere den gamle pcen, 1. mars, yay! Sorry... Jeg trenger derfor nytt hardware. Har hørt mye om at vifta som følger med prosessoren når du kjøper den er ikke så veldig bra... korrekt? Moving on... Er Athlon 64 X2 4200+'s stock vifte noe som skal byttes ut, eller er den bra nok? *Brukes som jobb pc (3D animasjon) og spilling.* Takk for alle innlegg =) EDIT: Max pris er 300kr.. :/ Endret 25. februar 2006 av DevelopedPerfection Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 om den ikke skal klokkes holder den fint! Lenke til kommentar
Cougst Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det det går på er vel at folk mener den bråker mye. Kjølern er jo ment for å brukes på cpuen som den følger med så den burde være god nok. Men det er viktig at du har vifter i kabinettet, slik at du får litt luftflyt igjennom ellers så kan du bli plaget uansett om du kjøper større kjøler også. Min A64 har jeg klokket fra 1,8 tell 2,2 med stockkjøler. Med 22 grader i rommet så ligger cpu på 30 med cool'n'quiet på. Ved 100% cpu last så ligger den på ca 48grader, men da har jeg begrenset i hk slik at vifta bare får gå på laveste hastighet uansett temp. Lenke til kommentar
DevelopedPerfection Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Okay . Men lurte på en ting, Cool'n'Quiet - Hva er det ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Cool'n'Quiet System som holder tempraturen nede, automatisk styring av vifte hastighet...) Lenke til kommentar
DevelopedPerfection Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Okay . takk =) Lenke til kommentar
staljin Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Cool'n'Quiet System som holder tempraturen nede, automatisk styring av vifte hastighet...) 5666262[/snapback] og CPU hastighet, fordi for å kjøre vifte på lavere turtall må også CPU ha lavere hastighet, dermed utvikle mindre varme, og derfor kan Cool'n'Quiet`sette ned hastighet på vifte. staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå