Gå til innhold

Homofil og kristen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Homofili er ikke forenelig med kristendommen dessverre. La kristne få tro og mene hva de vil, selv om det ekskluderer homofile, men separer kirke og stat...det er den eneste løsningen.

5674727[/snapback]

Nå er du vel e smule naiv...

Kan være du bor i en liten bygd med masse phsycho kristne da... (dont get me wrong, masse kule folk fra små bygder...)

Lenke til kommentar
Homofili er ikke forenelig med kristendommen dessverre. La kristne få tro og mene hva de vil, selv om det ekskluderer homofile, men separer kirke og stat...det er den eneste løsningen.

5674727[/snapback]

Nå er du vel e smule naiv...

Kan være du bor i en liten bygd med masse phsycho kristne da... (dont get me wrong, masse kule folk fra små bygder...)

5674769[/snapback]

 

Hva skal det bety? Jeg synes ikke at å tvinge på de kristne homofili er den rette måten å løse problemet på. Tro er noe personlig og privat og det bør absolutt ikke dikteres av staten; det gjør vondt verre (kunne dratt paralleller til islamske imamer som dikterer islamister her, men skal la vær).

Lenke til kommentar

EDIT: religion kan være noe persnlig og privat, men ikke kirken og kirken må godta homofile! Desuten er det litt sært å være så hjernevasket at du hater homofile fordi det står i bibelen...

 

Jeg snaket ikke om staten og kjerka, jeg snakket om at kristne og homofile aldri kan leve sammen og den nedlatende måten han tok alle under en kam på...

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
EDIT: religion kan være noe persnlig og privat, men ikke kirken og kirken må godta homofile! Desuten er det litt sært å være så hjernevasket at du hater homofile fordi det står i bibelen...

5674855[/snapback]

 

Det er ikke snakk om å elske eller hate. Det er snakk om et grunnleggende livssyn. Jeg tviler på at de religiøse hater homofile, jeg tror at de bare ikke klarer å akseptere noe som for dem er feil. Kirken bør være like privat og personlig som en hver annen religion, og en hver bør få ha sine meninger i fred uten noen form for offentlig innblanding. At kirken per dags dato ikke er privat er det jeg beskrev som problemet, og separering av kirke og stat som løsningen.

 

Selv om enkelte deler av politikken (*kremt* SV *kremt*) mener tvang er løsningen på alt tar jeg sterk avstand fra dette og ønsker at mannen i gata skal få være for eller i mot homofili uten at noen skal blande seg inn.

Lenke til kommentar

There's no god for you to worship, no master to obey

There's not a soul that you can blame for all the stupid things you say

There's nowhere you can turn to, no words to justify,

Cos' no currency is vaild for the faith you want to buy

No more excuses, no need for blind belief, there's no one to accuse to break yourself a bigger piece

No books to follow, no quotes to twist around

There'II be no more bending over just to reach for higher ground

 

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD

GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD

GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED

 

There's no need for false confessions, no more feeling guilt

No power lords to kneel before, no crosses being built

There are no rules for you too live by, no other cheek to turn

Stop begging for forgivness, there's no lesson you must learn

No future conflicts, no opinions that collide

There's not a trace of blood on your hands you don't have to choose a side

No pointless killing and no more feeling shame

No sacrifices being made in someone else's name

 

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD

GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD

GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED

 

It's all make believe it's all conceived in your dreams

You're painting pictures of imaginary scenes

It seems like you're looking for some kind of confirmation

But you're in desperate need of a different revelation

 

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD

GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED

GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD

GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED

Endret av Zyrex_
Lenke til kommentar
Homofili er ikke forenelig med kristendommen dessverre. La kristne få tro og mene hva de vil, selv om det ekskluderer homofile, men separer kirke og stat...det er den eneste løsningen.

5674727[/snapback]

En av de få gode argumentene i mot skille av kirke og stat er netopp dette med homofobi. Når kirken er underlagt staten så blir den tvunget til å tone ned homofobien, dette fører også til at mer tolerante meninger trer frem i miljøene(og ja, det finnes nok av det).

 

Et skille av stat kan og vil i noen steder føre til økt homofobi i kirken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...