Zyrex_ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 og ifølge den rare mannen i nabolaget når jeg var liten var det en sannhet at det var godteri i lomma hans som jeg skulle ta ut Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 ifølge det jeg tror på vil gud bare at vi skal være snille mot hverandre (som sagt, jeg høres psycho ut...) Er ikke så viktig å tro på han... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Homofili er ikke forenelig med kristendommen dessverre. La kristne få tro og mene hva de vil, selv om det ekskluderer homofile, men separer kirke og stat...det er den eneste løsningen. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 og ifølge den rare mannen i nabolaget når jeg var liten var det en sannhet at det var godteri i lomma hans som jeg skulle ta ut 5674713[/snapback] Dette gjer seg aldri, gjer det vel? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Homofili er ikke forenelig med kristendommen dessverre. La kristne få tro og mene hva de vil, selv om det ekskluderer homofile, men separer kirke og stat...det er den eneste løsningen. 5674727[/snapback] Nå er du vel e smule naiv... Kan være du bor i en liten bygd med masse phsycho kristne da... (dont get me wrong, masse kule folk fra små bygder...) Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Dere kriste på forumet..! Hva synes dere? 5665540[/snapback] Denne kristne forumbrukeren veit ikke hva han skal si.Men hvis jeg hadde vært homofil så ville jeg nok bedt til Gud om hjelp. Man kan jo ikke bare tvinge seg til å like jente hvis man ikke gjør det... Lenke til kommentar
mkon Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Ber du til gud får du til svar: Je sitt å spelle cs, finn det ut sjøl :!: Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Ber du til gud får du til svar: Je sitt å spelle cs, finn det ut sjøl :!: 5674816[/snapback] Er du nødt til å spøke med ALLE innleggene mine som har med "religion" å gjøre? Ta deg sammen, gutt! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Sunn fornuft motviser det bra nok for meg :!: 5674671[/snapback] Sunn fornuft beviser det bra nok for meg også! Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Homofili er ikke forenelig med kristendommen dessverre. La kristne få tro og mene hva de vil, selv om det ekskluderer homofile, men separer kirke og stat...det er den eneste løsningen. 5674727[/snapback] Nå er du vel e smule naiv... Kan være du bor i en liten bygd med masse phsycho kristne da... (dont get me wrong, masse kule folk fra små bygder...) 5674769[/snapback] Hva skal det bety? Jeg synes ikke at å tvinge på de kristne homofili er den rette måten å løse problemet på. Tro er noe personlig og privat og det bør absolutt ikke dikteres av staten; det gjør vondt verre (kunne dratt paralleller til islamske imamer som dikterer islamister her, men skal la vær). Lenke til kommentar
mkon Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Er vel det du kanskje mangler da men...... :!: Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) EDIT: religion kan være noe persnlig og privat, men ikke kirken og kirken må godta homofile! Desuten er det litt sært å være så hjernevasket at du hater homofile fordi det står i bibelen... Jeg snaket ikke om staten og kjerka, jeg snakket om at kristne og homofile aldri kan leve sammen og den nedlatende måten han tok alle under en kam på... Endret 27. februar 2006 av goliatmo Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Er vel det du kanskje mangler da men...... :!: 5674840[/snapback] Refererer du til meg? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Nei ikke i det hele tatt..... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 EDIT: religion kan være noe persnlig og privat, men ikke kirken og kirken må godta homofile! Desuten er det litt sært å være så hjernevasket at du hater homofile fordi det står i bibelen... 5674855[/snapback] Det er ikke snakk om å elske eller hate. Det er snakk om et grunnleggende livssyn. Jeg tviler på at de religiøse hater homofile, jeg tror at de bare ikke klarer å akseptere noe som for dem er feil. Kirken bør være like privat og personlig som en hver annen religion, og en hver bør få ha sine meninger i fred uten noen form for offentlig innblanding. At kirken per dags dato ikke er privat er det jeg beskrev som problemet, og separering av kirke og stat som løsningen. Selv om enkelte deler av politikken (*kremt* SV *kremt*) mener tvang er løsningen på alt tar jeg sterk avstand fra dette og ønsker at mannen i gata skal få være for eller i mot homofili uten at noen skal blande seg inn. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) There's no god for you to worship, no master to obey There's not a soul that you can blame for all the stupid things you say There's nowhere you can turn to, no words to justify, Cos' no currency is vaild for the faith you want to buy No more excuses, no need for blind belief, there's no one to accuse to break yourself a bigger piece No books to follow, no quotes to twist around There'II be no more bending over just to reach for higher ground GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED There's no need for false confessions, no more feeling guilt No power lords to kneel before, no crosses being built There are no rules for you too live by, no other cheek to turn Stop begging for forgivness, there's no lesson you must learn No future conflicts, no opinions that collide There's not a trace of blood on your hands you don't have to choose a side No pointless killing and no more feeling shame No sacrifices being made in someone else's name GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED It's all make believe it's all conceived in your dreams You're painting pictures of imaginary scenes It seems like you're looking for some kind of confirmation But you're in desperate need of a different revelation GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD GOD IS DEAD, HE'S JUST A MONSTER UNDER YOUR BED GOD IS DEAD, HE'S JUST A VOICE INSIDE YOUR HEAD GOD IS DEAD, HE'S JUST A GHOST UNDER YOUR BED Endret 27. februar 2006 av Zyrex_ Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Homofili er ikke forenelig med kristendommen dessverre. La kristne få tro og mene hva de vil, selv om det ekskluderer homofile, men separer kirke og stat...det er den eneste løsningen. 5674727[/snapback] En av de få gode argumentene i mot skille av kirke og stat er netopp dette med homofobi. Når kirken er underlagt staten så blir den tvunget til å tone ned homofobien, dette fører også til at mer tolerante meninger trer frem i miljøene(og ja, det finnes nok av det). Et skille av stat kan og vil i noen steder føre til økt homofobi i kirken. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) men er det ikke litt feil at staten er en del av noe som bryter med norsk lov. Endret 27. februar 2006 av Zyrex_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå