Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har utviklet et CMS som kjører i Access! *uæææ*

det begynte med at jeg skulle lage en enkel webside med admin-side i tillegg. Og siden jeg beregnet besøkstallet som såpass lavt at det forsvarte seg med å bruke Access i stedet for SQL-baser. så utviklet jeg denne siden til en annen side, og fant ut at jeg skulle lage en fullverdig CMS løsning hvor jeg legger inn alle websidene jeg lager til samme server. Men ett problem var jo at jeg enda brukte Access. Nå har jeg ca tusen besøkende om dagen (så kommer boot-servere til google og andre søkemotorer i tillegg), og alt ligger på to access filer..... :/ hehe.

så har jeg jobbet med å få disse over i SQL-base, men jeg får ikke til å få en grei løsning når det gjelder spørringer. Nesten hver eneste base-oppføring på websidene går til en spørring. Det er kanskje rundt regnet 5-6 hundre databasespørringer på websidene til de to base-filene. Så, jeg vil helst at spørringene skal være i SQL-basen.

men det ser ikke enkelt ut...

noen som har forslag på hva jeg kan gjøre?

jeg kan bruke MSSQL og MySQL. (versjonene husker jeg ikke i farten, men kan finne ut om det behøves).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...