celebos Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Visste ikke helt hvor jeg skulle slenge inn dette, så beklager om det er litt feil posta... Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down har en riff som går gjennom hele sangen... Den begynner ved 1.01-1.05 i sangen og fortsetter men her den starter... Jeg har 0 peiling på gitar men faen så fett å kunne akkurat den riffen... Er den veldig vanskelig å lære og eventuelt noen som kunne hatt hjulpet meg? Brodern har elgitar skjø... Må må må bare kunne Beklager hvis jeg går frem litt rart her, men letet litt på nette og skjønner egentlig ikke en skitt... Hehe! Noen steder det kasnkje går ann å lese seg frem til slik at jeg kanskje skjønner den bedre? Grep, toner osv... Har funnet riffen... Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Les tabs. Er ikke vanskeligere. Tenk deg. Du ser gripebrettet (det du trykker på for å få toner) opp ned. Eksempel: RIFF A: RIFF A2: e:------------------------------| b:------------------------------| g:------------------------------| D:------------------------------| A:-2--2---3---5---3--3----2--| E:-0--0---1---3---1--1----0--| E er første streng på gitaren når du holder den slik som du skal. "0" er åpen streng. Dvs. E 0 = åpen E-streng. 1 vil si første bånd fra hodet av. 3 er tredje, osv. Tenk deg du sitter med gitaren og lener deg over og ser på gitaren. Da ser du gitar halsen opp ned. Slik funker det. Skjønte du det? Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Om broren din har el-guitar kan han sikkert lære deg litt. Han vet sikkert hvordan tabs fungerer, så her er linker til to forskjellige tabber: Arctic Monkeys - When the sun goes down med tekst/grep + litt tab Arctic Monkeys - when the sun goes down Ren tab Det heter forresten et riff, ikke en riff. Og det riffet. Ikke den riffen. Måtte bare Endret 25. februar 2006 av manamind Lenke til kommentar
murra Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Genialt! Endret 27. februar 2006 av mjuice Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Btw, ET riff Lykke til Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Btw, ET riff Lykke til 5672757[/snapback] ERM.. jeg skrev det først Det heter forresten et riff, ikke en riff. Og det riffet. Ikke den riffen.Måtte bare whistle.gif Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Fikk ikke med meg det jeg :/ Lenke til kommentar
robgar Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 mulig jeg misforstod litt nå, men skulle du ikke lære gitar riffet ? De tabbene er for bass .. Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 oooh shit . Der dreit jeg noe jævlig. Er så vant med å finne bass tabs siden det er det jeg spiller. Regner med at når han bare spør etter guitar tab så er det ikke bass.... Vil tro at denne tabben fungerer bedre da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå