Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LSWRT54G på elkjop.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Linksys har riktignok byttet til Linux som styresystem,

Det er feil! Linksys har byttet FRA linux. Nå bruker de VxWorks, i versjon 5 av routeren. Og denne har fått sin andel kritikk...

men jeg har ikke hørt noe om at man kan bruke modifisert firmware på den. Uansett er routeren god nok som den er :)

5664639[/snapback]

Versjon 5 kan IKKE bruke 3dje part firmware. Styr unna! Gå heller for WRT54GL, eller no helt annet.

Lenke til kommentar
Da må du få vite hvilken versjon det er du kan få.

Versjon 5.* kan ikke bruke alternativ firmware.

Jeg har selv en WRT54G, og er veldig godt fornøyd med den. Jeg har versjon 3.1 med Tarifa firmware.

5664764[/snapback]

Hei dere. Jeg bruker denne ruteren å er egentlig veldig fornøyd.

Jeg tror jeg har versjon 3 og kan bytte til tarifa firmware, men kan du si meg hvorfor jeg burde gjøre dette? Har exellent på signal og har egentlig aldrig noen problemer med den!!

Takker for svar

Lenke til kommentar

Til Eskarls:

Hvis du egentlig ikke har noen problemer med den ser jeg faktisk INGEN grunn for deg til å bytte firmware. :D

Jeg hadde problemer med ustabilitet, dvs den falt veldig ofte ut. Prøvde først med nyeste firmware-versjon fra usa, så gikk jeg over til E.T.S.I-utgaven, som er den europeiske, med like dårlig resultat. :(

Fordelen med firmwaren fra Tarifa m.fl(DD-WRT osv) er at du kan stille signalstyrken. Jeg hadde bra signalstyrke, men falt likevel ut.

Etter at jeg innstallerte Tarifa har jeg ALDRI falt ut, sikkert pga en blanding av bedre firmware og at jeg skrudde opp signalstyrken litt.

Så for ble det til slutt en glede å ha trådløst nettverk, for det er bare å lese her på forumet om hvor mange som har problemer med sitt trådløse nettverk.

Så moralen er(og ifølge Linksys-manualen) at du IKKE bør oppgradere til nyeste firmware hvis det fungerer problemfritt. Og dermed ikke alternativ firmware heller.

Lenke til kommentar
GS har vel også fjernet muligheten for 3.party firmware. Linksys har derimot lansert WRT54GL som er en WRT54G v.4 elns

5664792[/snapback]

Elns, ja :nei:

Det finnes mange versjoner av både G og GS.

GL = G versjon 4. WRT54GL ver. 1.0 heter den egentlig.

Ta en titt på:

http://www.linksysinfo.org/modules.php?nam...age&pid=6#table

Her står en beskrivelse av de ulike modellene. Bedre det, enn å lese utsagn som: tror, mener, synes etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...