sdf123 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei Noen som vet om dette er god routeren(linux) eller en slik en man ikke kan kjøre 3parts firmware på? Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Linksys har riktignok byttet til Linux som styresystem, men jeg har ikke hørt noe om at man kan bruke modifisert firmware på den. Uansett er routeren god nok som den er Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Det jeg trenger å vite er om man kan kjøre 3 parts firmware på denne fra elkjop.no da det er en nødvendighet. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Kjøp heller gs da er du sikker... Endret 25. februar 2006 av taz Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 joa, men får nice price gjennom elkjøp Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Er ikke på lager på elkjop.no Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Da må du få vite hvilken versjon det er du kan få. Versjon 5.* kan ikke bruke alternativ firmware. Jeg har selv en WRT54G, og er veldig godt fornøyd med den. Jeg har versjon 3.1 med Tarifa firmware. Lenke til kommentar
Flatin Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Linksys har riktignok byttet til Linux som styresystem, Det er feil! Linksys har byttet FRA linux. Nå bruker de VxWorks, i versjon 5 av routeren. Og denne har fått sin andel kritikk... men jeg har ikke hørt noe om at man kan bruke modifisert firmware på den. Uansett er routeren god nok som den er 5664639[/snapback] Versjon 5 kan IKKE bruke 3dje part firmware. Styr unna! Gå heller for WRT54GL, eller no helt annet. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 GS har vel også fjernet muligheten for 3.party firmware. Linksys har derimot lansert WRT54GL som er en WRT54G v.4 elns Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Både WRT54Gv5 og GSv5 er crap. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 ok,så alt under v5 er bra da. får krysse fingrene håpe at det er den elkjøp har, får den inn på onsdag Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Da må du få vite hvilken versjon det er du kan få.Versjon 5.* kan ikke bruke alternativ firmware. Jeg har selv en WRT54G, og er veldig godt fornøyd med den. Jeg har versjon 3.1 med Tarifa firmware. 5664764[/snapback] Hei dere. Jeg bruker denne ruteren å er egentlig veldig fornøyd. Jeg tror jeg har versjon 3 og kan bytte til tarifa firmware, men kan du si meg hvorfor jeg burde gjøre dette? Har exellent på signal og har egentlig aldrig noen problemer med den!! Takker for svar Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Til Eskarls: Hvis du egentlig ikke har noen problemer med den ser jeg faktisk INGEN grunn for deg til å bytte firmware. Jeg hadde problemer med ustabilitet, dvs den falt veldig ofte ut. Prøvde først med nyeste firmware-versjon fra usa, så gikk jeg over til E.T.S.I-utgaven, som er den europeiske, med like dårlig resultat. Fordelen med firmwaren fra Tarifa m.fl(DD-WRT osv) er at du kan stille signalstyrken. Jeg hadde bra signalstyrke, men falt likevel ut. Etter at jeg innstallerte Tarifa har jeg ALDRI falt ut, sikkert pga en blanding av bedre firmware og at jeg skrudde opp signalstyrken litt. Så for ble det til slutt en glede å ha trådløst nettverk, for det er bare å lese her på forumet om hvor mange som har problemer med sitt trådløse nettverk. Så moralen er(og ifølge Linksys-manualen) at du IKKE bør oppgradere til nyeste firmware hvis det fungerer problemfritt. Og dermed ikke alternativ firmware heller. Lenke til kommentar
Flatin Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 GS har vel også fjernet muligheten for 3.party firmware. Linksys har derimot lansert WRT54GL som er en WRT54G v.4 elns 5664792[/snapback] Elns, ja Det finnes mange versjoner av både G og GS. GL = G versjon 4. WRT54GL ver. 1.0 heter den egentlig. Ta en titt på: http://www.linksysinfo.org/modules.php?nam...age&pid=6#table Her står en beskrivelse av de ulike modellene. Bedre det, enn å lese utsagn som: tror, mener, synes etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå