Gå til innhold

Rar reklame på db sider?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hakekors har vel aldri vært ulovlig å vise.

Men når det brukes til å fremme en kjent ideologi så er jeg ikke sikker.

X  XXX

X  X

XXXXX

X  X

XXX  X

Dette korset er ikke ulovlig

(jeg er ikke nazist)

Endret av I hate Compaq
Lenke til kommentar

Kva er det reklamera reklamerar for? Hakekors er ikkje ulovleg å teikne eller vise fram på nokon måte, det er ein del av ytringsfridomen.

Tenk for eksempel på når nynazistane har organiserte arrangement, dei blir aldri stoppa (forutsatt at dei er fredelege og varsla om), sjølv om hakekorset blir vist fram.

Lenke til kommentar

Er ingen ting feil med swatiskien, den er jo mye eldre enn den nazisitiske idiologien som vi fikk servert fra Hitler & co.

Den, som mange andre av de Nazistiske tegnene, stammer fra en helt annen kultur, faktisk før krigen fikk du kjøpe postkort i USA med Swatiskien på, samt mange smykker hvor swatsikien var brukt.

Den er et symbol på lykke, som er en av grunnene at Hitler brukte den som symbol på sitt parti. han mente at den kom til å gjøre lykke for deres fremgang i krigen, pluss at den var stilren og nøytral. Ironisk nok så er hakekorset det mest provoserende du kan tegne i dag. Så nøytralt er det blitt.

Jeg ser ikke noe feil i å bruke den, men det er klart, den gir assosiasjoner med en forferdelig krig, og mange takler ikke se den på grunnlag av hva den i dag symboliserer. Jeg skjønner disse menneskene som ikke liker den, som f.eks en god del av den eldre generasjonen. Vi kan ikke forstille oss hva det symbolet betyr for dem, og for deres skyld synes jeg ikke at vi burde bruke det tegnet i f.eks reklame.

Lenke til kommentar

Greit nok siden det var en film det var reklamert for. Det gir jo blikkfang. Men en litt tvilsom måte å gjøre det på. Det er sikkert noen som sitter og surfer på nettet (blink/dagbladet), som har mistet en far eller noe i okkupasjonen/krigen, og da er det kanskje ikke så morsomt å møte en banner fylt med hakekors uten noen forklaring på forsida...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...