AiKi Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg har en maskin med AGP-port, og tenkte meg å bytte ut hovedkort samt grafikkort om ikke så lang tid. AGP så ut som forsvant, og det ble ikke lansert noen kort som var bedre enn det 6600GTet jeg har. Så, plutselig, kom 6800GS, fulgt av 7800 på AGP nå nylig. Jeg regner med at 7600-serien også kommer på AGP. Dette gjorde meg litt usikker, så til det egentlige spørsmålet: Jeg vil gjerne spare så mye som mulig, og kan spare 7-800kr på å holde meg til AGP, og ikke skifte ut hovedkortet. Men vil et nyere Nforce4/ATI Xpress 200-hovedkort gi merkbart bedre ytelse, eller vil det være greiest å holde seg til det gamle? Kommer mest sannsynlig til å gå for et 7600GT AGP når det kommer, men om Nforce 3 etterhvert har blitt gammelt og tregt i forhold til det nye, kan det hende at PCI-express er fremtiden. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 7600 kommer vel til å bli omtrent likt som 6800GS, tror jeg, ifølge den nylige testen av 6800GS her på hw.no. 7800GS er et hakk over det igjen, og et mye bedre kjøp da det bare koster 300 kroner mer enn 6800GS, AGP seff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå