RamGuy Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Nå har jeg spurt mye om MMORPG's, så nå er det på tide å vite hvilket av Singel Player, altså offline RPG'ene som er best. Jeg for min del har bare spillt Star Wars Knights of the Old Republic II, som jeg syntes var et utrolig bra spill, men ble lei når jeg hadde spilt ferdig ca 80% av spillet. Mange sier at Star Wars Knights of the Old Republic I var en av de beste RPG spillene noen sinne, og jeg er jo en liten Star Wars fan. Men jeg er noe skeptisk til å kjøpe en'ern nå jeg hat to'ern. Men er KOTOR1 beddre en KOTOR2? På hvilkene punkter da? Mange var veldig skuffet av at KOTOR2 ble laget av utvikleren Obsidian og ikke BioWare som utviklet KOTOR1. Og jeg selv må jo også si at å bytte utvikler nesten aldri går særlig bra. De fleste sier jo at det er ingen som lager bedre RPG-spill en BioWare. De har laget spill som Baldur's Gate og Baldur's Gate II som mange kaller de beste RPG-spillene gjennom tidene. Men jeg må for å være helt ærlig si at jeg syntes Baldur's Gate spillene ser utrolig kjedelige og dårlige ut, har sett noen screenshots fra spillet. Og jeg syntes ikke RPG spill med fuglemodus ser akkurat særlig fristende ut, Bladur's Gate ser mer ut som et RTS spill som Warcraft serien en hva det ligner sånne RPG spill som jeg liker, altså likt som KOTOR2. Jeg har også hørt mye bra om Elder Scrolls III: Morrowind og at mange har store forventninger til Elder Scrolls IV: Oblivion Jeg fant faktisk ut i går at jeg fikk med meg spillet Elder Scrolls III: Morrowind spillet i grafikkort esken min, så kan jo hende at jeg putter cd-ene inn, å tester det ut. Men ønsket meg kanskje et nyere RPG spill da, en et fra år 2002. Men hvilkene SP RPG spill er best, hvem kan dere anbefale meg? Lenke til kommentar
Agg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Hvis du syns Morrowind er for utdatert til at det er noen vits å prøve det er det nok heller ingen grunn til å se nærmere på Baldur's Gate serien heller...(eller noen av de andre spillene som kjører på den samme motoren, f.eks Planescape Torment, eller Ice Wind Dale) Teknisk sett er faktisk ikke Morrowind så ille, selv om det er fire år gammelt, og jeg syns du skal gi det en sjanse, om ikke som annet enn oppvarming til Oblivion. Endret 25. februar 2006 av Agg Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Baldurs Gate serien er de beste RPG spillene man kan få til PC... Stemningen og historien er genial Lenke til kommentar
krigart Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 RPG er det ett hav av Sacred, Diablo II, Baldurs Gate serien, Dungeon siege 1 og 2 og en masse andre. Det er virkelig masse å ta for seg når det gjelder RPG's. Lykke til med å velge det riktige for deg Selv er jeg fremdeles litt smågal av Diablo 2. Hender at jeg tar meg en time eller to. grafikken er vel det man kan si noe utdatert, men er noe med spillet som fremdeles huker tak i meg. Ellers er jeg stort sett å finne på AO. Og har lurt litt på å teste Guild Wars. Lenke til kommentar
santaclaw Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Vampire the Masquerade Bloodlines er et bra, ganske nytt RPG. Kom ut i 2004. grafikken er bra, og det spilles i første person. spillet er litt buggete, Men jeg merket ikke så mye til det. Endret 25. februar 2006 av santaclaw Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Er ikke Diablo sånn som Baldur's Gate når det gjelder grafikk? Er ikke det en form for fugleperspektiv du spiller i? Jeg syntes det virker utrolig laterlig å spille i fugleper., jeg liker mer der DU faktisk er personen selv. Jeg vet ikke om Diablo og Baldur's Gate spilles i fugleper. men det er sånn det ser utifra screenshots. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Stemmer. Det er en isometrisk synsvinkel. Synes det er bra for skikkelige RPGer. Lenke til kommentar
Agg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Er ikke Diablo sånn som Baldur's Gate når det gjelder grafikk?Er ikke det en form for fugleperspektiv du spiller i? Jeg syntes det virker utrolig laterlig å spille i fugleper., jeg liker mer der DU faktisk er personen selv. Jeg vet ikke om Diablo og Baldur's Gate spilles i fugleper. men det er sånn det ser utifra screenshots. Du har rett hva perspektiv angår, men ikke bland Diablo inn i dette, Diablo, Sacred osv. er i og for seg ikke RPGer selv om de har RPG elementer. Baldur's Gate serien tar forøvrig stor nytte av at man spiller i denne vinkelen sin man ikke bare styrer èn person, men et helt "party". Hvis du er oppsatt på å spille en RPG i førsteperson skjønner jeg ikke hvorfor du ikke prøver Morrowind... Ja, Morrowind er gammelt, og den tekniske siden er ikke helt up to date, men Diablo 2 og Baldur's Gate serien er enda eldre. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Final fantasy 7 er å anbefale. ikke så bra grafikk, men utrolig bra historie. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 JA KOTOR 1 er betydlig bedre en 2eren, og her er noen av grunnene. 1. spillet er mye mer finpusset, 2eren var jo langt fra ferdig. 2. historien syns jeg er mer spendende. 3. folka dine er mye kulere en de du spiller med i 2eren, 4. planetene er veldig tøffe 5. questene man før er ofte kulere. selv om de er ganske like, i type.. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Gothic-spillene. Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg er også star wars fan, men enten du er star wars fan eller ei - det er ikke til å komme utenom at det første KotOR er mye bedre enn det andre. Gameplay messig er det samme, men alt det andre er milevis bedre enn 2'ern. så gi det en sjangse! Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Helt enig i trådstarters mening om RPG spill... Så stor fan av Kotor serien... Seff må du prøve den første! Ellers digger jeg faktisk Neverwinter Nights! Det som fikk meg til å fortsette med RPG spill, sinnsykt kult.. Men det er i litt sånn fugleperspektiv eller hva du kalte det, men må nesten være det, synes jeg... NWN leder nok på lista mi ja, over t.o.m. Kotor, og jeg er SW gutt.. Men ha'kke prøvd Morrowind da.. Eller, har jo det, men kom aldri i gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå