akira7 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Har det samme problemet som deg, Sideburn. Forøvrig er hovedkortet mitt DFI Infinity Minnet jeg bruker er OCZ 2048MB Dual Channel Value 5673740[/snapback] Jeg har nå testet en del ting: 1: Prøvde en annen type RAM på DFI-kortet: Virket ikke!! 2: Prøvde OCZ-RAM'en på et annet kort: Virket i dual channel med en gang!! Konklusjon: RAM er ok, HK evnt CPU (ikke veldig sannsynlig) er FUBAR! Netshop sender meg nytt kort + CPU!! 5673856[/snapback] Tviler at det er noe med HK eller CPU. Testet igår med TwinMos ram og alt virket som det skulle. Innstallerte XP og oppdaterte BIOS i håp om at OCZ rammen ville virke, men nei. Får opp svart skjerm når jeg starter opp pc'en. Setter tilbake TwinMos rammen og alt virker normalt. Sendte inn HK og rammen til Netshoposlo igår for at de skulle teste om de var kompatibelt med hverandre. Får håpe jeg får beskjed i løpet av dagen Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 prøv å sett timings manuelt i bios det funket for meg og mine XMS brikker Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Tviler at det er noe med HK eller CPU.Testet igår med TwinMos ram og alt virket som det skulle. Innstallerte XP og oppdaterte BIOS i håp om at OCZ rammen ville virke, men nei. Får opp svart skjerm når jeg starter opp pc'en. Setter tilbake TwinMos rammen og alt virker normalt. Sendte inn HK og rammen til Netshoposlo igår for at de skulle teste om de var kompatibelt med hverandre. Får håpe jeg får beskjed i løpet av dagen 5678169[/snapback] I ditt tilfelle tror jeg det kun er ram'en som er problemet. Hk'et ditt gjenkjenner jo TwinMOS-ram'en, noe som tilsier at Hk er ok! Kommer TwinMOS'en opp i dual channel da? Jeg har snakket med noen som driver brukerstøtte for OCZ og de sier at dersom RAM'en ikke virker med siste BIOS fra DFI, så er det noe galt et sted. Manuelle tweaks vil sannsynligvis ikke løse saken. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jepp. Vil tro det er riktig at OCZ Ram brikkene ikke virker med siste BIOS fra DFI. Skal snakke med Netshop å få returnert brikkene og pengene tilbake. Tenker at jeg går for TwinMos 2048mb fra Komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå