Gå til innhold

NEC MultiSync 2080UXi-BK vs 2080UX-BK og andre;

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann!

Mine planer om å kjøpe ny high-end PC har blitt utsatt og utsatt i desverre så altfor lang tid..

Sist jeg var i siget etter å sjekke hardware og utstyr og divserse var jeg 120% sikker på at jeg skulle ha denne skjermen, en NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX-BK, dette etter å ha lest en strålende omtale av Øivind Dahle, som skrytte den så til de grader opp..

Nå, en del måneder senere står jeg på tur til å kikke på nytt utstyr igjen, men jeg fant ikke den skjermen som jeg alltid har hatt lysst på, men derimot så kom jeg over en veldig lik en; NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UXi-BK, hvor bare "i'en" er forskjellig i tittelen, men jeg ser f.eks at kontrasten er forskjellig 400:1 mot 700:1..

Hvordan er den "nye" skjermen? Noen som har testet den? Er den like god som den som har fått den supre omtalen? Er det noen andre skjermer i denne klassen som dere heller vil anbefale?

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kommer Nec med sin 90 serie om ikke alt for lenge....

2090 blir nok en sikkelig herlig sak ;)

Dog påpeker jeg at 20" blir for lite for oss med hår på ballene ;)

5663395[/snapback]

Har ikke tenkt til å måle ballehår med deg, men det er greit! :cool: hehe..

Uansett.. Hva vil den 90 -serien koste da?

Og, hva med dem/den som jeg nevnte, den 2080UXi-BK -saken.. Er den noe tess?

Takker igjen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel Bone.

Jeg innser nå at sommern er på vei, og kommer til å pakke bort min projektor og slike saker. Jeg driver ikke med data om sommern.

Men jeg for min del venter på en 27" Nec som vissnok skal komme til høsten. Dog er ikke dette sikkert.

Men jeg liker at skjermene har størrelse! Enden her på forumet har vel testet den 20" til nec du spør om... Mener den er i en "roundup av store skjermer"....

Jeg vil dog ha valgt en 24" om jeg var deg :) Men nå er jeg rimelig bortskjermt og da .)

Lenke til kommentar

Regner med at en 24" kommer til å ligge på en del tusen mer enn hva jeg har råd til akkurat nå.. :(

Den NEC'n som jeg ser på ligger liksom i den prisklassen jeg kan se meg råd til for øyeblikket, og derfor lurte jeg på om den NEC 2080UXi er på høyde, eller over, den NEC 2080UX som du engang skrev en så rosende omtale om.. :)

Hvis det ikke finnes noe (veldig mye) bedre jeg bør rette øynene mine mot i stedet..

Har hørt snakk om en WideScreen i fra DELL som skal være bra.. !? (Vet ikke helt riktig hva som er benevnelsen)..

Desverre kommer ikke jeg til å ha noe sommerferie grunnet jobb, og av samme grunn vil jeg derfor ha altfor mange "innetimer" uten sol til at det er poeng for meg å vente til etter sommerferien..

Så igjen til dere der ute; Er den UXi'n en superduper skjerm fortsatt, eller vil dere anbefale noe annet?! :)

(Kommer ikke til å legge ut OVER 10.000,- ..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...