bob25 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei. Jeg har bestilt meg Subwoofer Dynabel Phobos. Denne: http://www.mamut.com/dynabel/subdet164.htm Det jeg lurer på er om jeg kan sette inn forsterkeren på andre siden av sub kassen, blir da på høyre siden isteden for venstre som det er på bilde fra linken ovenfor? Hvis jeg kan gjøre dette så blir det litt penere i stua, da ledningene blir mindre synlig. Er litt usikker på dette, om det har med varme å gjøre da trafo er vendt vekk fra basselemtet på orginal tegning. Hvis jeg setter forsterkeren på motsatt side så vil trafo være nærmere basselentet. Bilde av baksiden av forsterker. Rød ring er Trafo. ____________ Mvh Bob25. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Skjønner ikke helt problemstillingen din. Betyr fint lite hvor trafoen står i forhold til basselementet, bare de ikke er montert inntil hverandre. Magneten kan påvirke trafoen. Men har du litt avstand er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
bob25 Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Takker for svar. Er helt grønn på dette området som du sikkert skjønte, hehe Tenkte kanskje det ville bli noe varme eller magnetfelt osv som man helst skulle unngå. Men da regner jeg med at det ikke blir noen problemer, da det blir litt avstand mellom trafo og magneten _____________ Mvh Bob25 Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 (endret) Jeg har bygd to stk Phobos, og har lagd de speilvendt. Så den ene min er da sånn du ønsker å gjøre det. Jeg har ikke opplevd noen problemer eller støy som følge av dette, så da får vel neppe du det heller... :-) Det jeg derimot har opplevd er litt kjedelig, men har nok neppe noe med akkurat Phobos å gjøre, men ville være det samme uansett hvilken sub jeg hadde, og det er følgende: I mitt originaloppsett hadde ikke forsterkeren min jordet stikkontakt, men det har derimot Phobos. Der jeg bor er det ofte litt krøll med jordfeil og spenningsvariasjoner mellom faser osv. Dette medførte at jeg tidvis opplevde brum fra subbene. Det hjalp ikke å kjøre subbene ujordet, men kunne avogtil hjelpe å snu stikk til enten forsterker eller subber. Nå har jeg skiftet strømkabel på forsterkeren, og montert en med jord. All brum er borte! :-) Når jeg hadde bygd mine, postet jeg en tråd på AV-forum om hvordan jeg opplevde byggingen. Kanskje du kan få noen tips for ved å lese den her: http://avforum.no/forum/showthread.php?t=21291 Endret 27. februar 2006 av Knottpøbeln Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå