ViperOz Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei , har noen problemer med min telenor linje som jeg håpte noen kunne kanskje hjelpe med . Ca siden telenor oppgraderte linjene sine har jeg hatt packet loss på linjen , når den funker "bra" har jeg 1-15% packet loss i verste tilfelle kan jeg ha 99-100% packet loss har vert i kontakt med telenor 2 ganger , første gang fikk vi tilsendt ett nytt routermodem , byttet dette , og prøvde med nye kabler , ingen forskjell andre gangen jeg var i kontakt med telenor sa de at jeg hadde mye egenstøy på linjen , og at jeg burde jorde alle komponenter tilkoblet nettverket , da jeg ikke har noen jordet tilkobling annet enn i kjelleren går ikke dette ann , men prøvde på en annen krets i huset og det var ingen forskjell . jeg ser heller ingen grunn til og flytte på routermodem siden det ikke har noen jordet tilkobling. eneste jeg ikke har byttet er splitteren Ping stats akkurat nå med ping /t online.no Ping statistics for 148.122.161.36: Packets: Sent = 990, Received = 448, Lost = 542 (54% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 20ms, Maximum = 151ms, Average = 14ms brukte 15 min på å komme meg inn her :\ når jeg mister packets mister jeg også kontakt me routermodemet , men skjønner rett og slett ikke hvor problemet kan ligge lenger derfor spørr jeg om hjelp her =) Mvh Christian Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ca siden telenor oppgraderte linjene sine har jeg hatt packet loss på linjen , når den funker "bra" har jeg 1-15% packet loss Mvh Christian 5663155[/snapback] ring telenor og få de til å stille ned linja di igjen...hvis det virka før oppgraderinga og ikke etter så høres det ut som den endelige løsningen... Lenke til kommentar
ViperOz Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 For og si det på en annen måte , hadde lite packet loss når de hadde oppgradert linjen 1-2% , men den siste månen har dett skutt helt i været med packetloss. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) det at det plutselig kommer packetloss skjer ikke uten grunn.... sjekkliste over noen av de vanlige årsakene til nettverksproblemer: 1. gjorde du noen forandringer hjemme før eller når dette skjedde? 2. var det uvær (lyn/torden/etc..) før eller når dette skjedde? 3. har det vært forandringer på det fysiske nettet mellom deg og sentralen før eller når dette skjedde? 4. har hastigheten på linja blitt forandret før eller når dette skjedde? det at du ikke har jordede kontakter hjemme skulle ikke plutselig ha noe å si nå, når det ikke har hatt noe å si før... Endret 25. februar 2006 av Cilleron Lenke til kommentar
ViperOz Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) 1 : har ikke gjort noen forandringer hjemme 2 : var torden her for en stund siden , men alle komponenter har blitt byttet siden da , utenom splitter 3 : har ikke vert noen fysiske forandringer på nettet mellom meg og sentralen såvidt jeg vet 4 : linjehastigheten ble endret men seriøse problemer oppsto en go stund etter har også en nabo med samme linje , telenor 1500 linjen . ingen problemer der da jeg var og testet her er også ping satestikk til router : Ping statistics for 10.0.0.138: Packets: Sent = 151, Received = 74, Lost = 77 (50% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms mister altså kontakt med det nye routermodemet , like om jeg har prøvd flere kabler og også flere pc'er Endret 25. februar 2006 av ViperOz Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 hvilken ruter har du? og med hvilken firmware installert? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Hva har du mellom modemet og pc`en du tester med? Når det er problem med ping mot modemet tyder jo det på at det er noe galt på lokalnettet ditt, ikke på linja. Prøv å start opp to ping sesojner samtidig, en mot modemet og en mot en host på internett. Se om du får like mye packet loss på begge. Endret 25. februar 2006 av TheBoz Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det høres veldig rart ut om du har loss til selve modemet ditt. Da må det enten være noe feil på modemet, kablene eller nettverkskortene i pc'ne du har testet med. Hva gjelder linja inn til huset ditt bør du sjekke om splitteren er plassert først på telefoninntaket. Det finnes mange historier om folk som har hatt splitteren plassert parallellt med telefon, og at ting har fungert en periode for så å bli krøll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå