Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Packet Loss med Telenor

Anbefalte innlegg

Hei , har noen problemer med min telenor linje som jeg håpte noen kunne kanskje hjelpe med .

Ca siden telenor oppgraderte linjene sine har jeg hatt packet loss på linjen , når den funker "bra" har jeg 1-15% packet loss

i verste tilfelle kan jeg ha 99-100% packet loss

har vert i kontakt med telenor 2 ganger , første gang fikk vi tilsendt ett nytt routermodem , byttet dette , og prøvde med nye kabler , ingen forskjell

andre gangen jeg var i kontakt med telenor sa de at jeg hadde mye egenstøy på linjen , og at jeg burde jorde alle komponenter tilkoblet nettverket , da jeg ikke har noen jordet tilkobling annet enn i kjelleren går ikke dette ann , men prøvde på en annen krets i huset og det var ingen forskjell . jeg ser heller ingen grunn til og flytte på routermodem siden det ikke har noen jordet tilkobling.

eneste jeg ikke har byttet er splitteren

Ping stats akkurat nå med ping /t online.no

Ping statistics for 148.122.161.36:

Packets: Sent = 990, Received = 448, Lost = 542 (54% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 20ms, Maximum = 151ms, Average = 14ms

brukte 15 min på å komme meg inn her :\

når jeg mister packets mister jeg også kontakt me routermodemet , men skjønner rett og slett ikke hvor problemet kan ligge lenger

derfor spørr jeg om hjelp her =)

Mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ca siden telenor oppgraderte linjene sine har jeg hatt packet loss på linjen , når den funker "bra" har jeg 1-15% packet loss

Mvh Christian

5663155[/snapback]

ring telenor og få de til å stille ned linja di igjen...hvis det virka før oppgraderinga og ikke etter så høres det ut som den endelige løsningen...

Lenke til kommentar

det at det plutselig kommer packetloss skjer ikke uten grunn....

sjekkliste over noen av de vanlige årsakene til nettverksproblemer:

1. gjorde du noen forandringer hjemme før eller når dette skjedde?

2. var det uvær (lyn/torden/etc..) før eller når dette skjedde?

3. har det vært forandringer på det fysiske nettet mellom deg og sentralen før eller når dette skjedde?

4. har hastigheten på linja blitt forandret før eller når dette skjedde?

det at du ikke har jordede kontakter hjemme skulle ikke plutselig ha noe å si nå, når det ikke har hatt noe å si før...

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar

1 : har ikke gjort noen forandringer hjemme

2 : var torden her for en stund siden , men alle komponenter har blitt byttet siden da , utenom splitter

3 : har ikke vert noen fysiske forandringer på nettet mellom meg og sentralen såvidt jeg vet

4 : linjehastigheten ble endret men seriøse problemer oppsto en go stund etter

har også en nabo med samme linje , telenor 1500 linjen . ingen problemer der da jeg var og testet

her er også ping satestikk til router :

Ping statistics for 10.0.0.138:

Packets: Sent = 151, Received = 74, Lost = 77 (50% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

mister altså kontakt med det nye routermodemet , like om jeg har prøvd flere kabler og også flere pc'er

Endret av ViperOz
Lenke til kommentar

Hva har du mellom modemet og pc`en du tester med? Når det er problem med ping mot modemet tyder jo det på at det er noe galt på lokalnettet ditt, ikke på linja.

Prøv å start opp to ping sesojner samtidig, en mot modemet og en mot en host på internett. Se om du får like mye packet loss på begge.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Det høres veldig rart ut om du har loss til selve modemet ditt.

Da må det enten være noe feil på modemet, kablene eller nettverkskortene i pc'ne du har testet med.

Hva gjelder linja inn til huset ditt bør du sjekke om splitteren er plassert først på telefoninntaket. Det finnes mange historier om folk som har hatt splitteren plassert parallellt med telefon, og at ting har fungert en periode for så å bli krøll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...