joebush Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) joebush: Hvilken antagelser du har inni deg er nok vanskelig for andre å vite. 5693432[/snapback] Jeg er ikke helt enig her, men likevel har jeg lagt opp til at garantien er en utvidelse av Forbrukerkjoepsloven minst for at den skal gjelde. Dvs at den skal gi mer enn man allerede har rett til. Det er unntaket at garantier varer lenger enn Forbrukerkjoepsloven gjelder, og da dette tilfellet ikke var nevnt spesifikt saa er det ingen grunn til a plutselig regne den inn som en del av diskusjonen i ettertid bare for aa kunne 'ha rett' paa noe. Diskusjonen tidligere var snakk om at hvis noe sier 'garanti' om man da faar dekket frakt. Og svaret er 'ja', selvfoelgelig bare dersom ogsaa Forbrukerkjoepsloven ennaa gjelder. I andre ord, butikken kan ikke nekte aa gi frakt tilbake bare fordi man sa ' garanti' istedenfor 'reklamasjon'. Det var det opprinnelige poenget mitt, og det jeg ogsaa gikk utifra siden i diskusjonen. Endret 3. mars 2006 av joebush Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Tråden stenges etter ønske fra trådstarter - noe som er like greit da vi er way off topic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg