EC Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Topic forteller litt om problemstillingen. Jeg får ikke UDP - connections gjennom linuxboksen som styrer tilkoblinga ut i verden. Nettverksoppsettet er som følger: linuxboks med RedHat Linux med Orinoco trådløst nettverkskort koblet til utendørs antenne |-> switch '-> maskina mi Spørsmålet mitt er: hvordan kan man få UDP til å fungere skikkelig? Slik det er nå, funker det ikke whatsoever. Og det er ikke moro hvis man vil game litt - eller bruke f.eks. Netmeeting. Jeg er TOTALT grønn på Linux, men klarer enkle ting som å starte / stoppe / restarte nettverk og PCMCIA samt _helt_ grunnleggende navigering i filsystemet og bruke pico. :smile: Noen som kan hjelpe meg? På norsk, og i forklarende ordelag. Annen info: nettverket bak "routern" benytter 10.0.0.x IP - addresser. Subnet: 255.255.255.0. Router har fast IP 10.0.0.1, ut i verden er det fast IP. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Forstår jeg deg rett; du får tcp men ikke udp gjennom NAT'en? -Dante Lenke til kommentar
EC Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Det stemmer 100 %. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Eh.. =) Høres _veldig_ sært ut. Paste inn firewall-scriptet ditt. Eventuelt også iptables listingen. -Dante Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Hmmm... den infoen tror jeg _ikke_ jeg skal legge ut offentlig. For øvrig får jeg litt hjelp, men alle tips er velkommen. Jeg får _sendt_ audio (Netmeeting), men ikke mottatt. Forstå det, den som kan... Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 hehehhe Greit. Tenkte mere på sentrale ting som kanskje at du blokka alt udp. Menneh regner med du ikke er så grønn =) (At du har feil i scriptet) Høres bare fryktelig sært ut at hvis du ikke har gjort noe, og udp blir blokka. Og uten spesielt mye informasjon, så er det komplett umulig å hjelpe =) Tips: iptraf, iplog, netcat, osv -Dante Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå