wotg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ok da skal deg bygges ny HTPC (igjen...) Planen denne gangen er å ha noe som er virkelig pure HTPC, men med mulighet til å spille spill. Kasse: Silverstone LC18 PSU: En eller annen 500W modulær psu med 12cm vifte... Hovedkort: A8N5X (ikke diskuterbart da jeg har et slikt liggende allerede) CPU: AMD 3700+ Lydkort: X-fi xtreme GFX: ATi all in wonder X1900? TV kort: hauppage PVR500 Ram: 2gb geil value HD: barracuda 7200.9 300gb? DVD Plextor PX716SA Det viktigste er at det ikke støyer så veldig (men trenger ikke å være helt stille heller) og at alt er 100& kompatibelt med MCE. Har ikke planer om å bruke allverden på grafikkort så X1900 ser ok ut, men vet ikke hvordan det går sammen med PVR500. Skulle gjerne også hatt to DVI (aller helst HDMI) porter ut, men det får bli neste gang Hvis noen har tips eller erfaringer med lignende oppsett hadde det vært bra Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Samsung har bra disker! https://prisguiden.no/product.php?product_id=28581 Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Du vet at x1900 AIW har TV-tuner ? Eller har du planlagt et TV-tuenr kort OG det som er på AIW kortet ? Lenke til kommentar
wotg Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Ja planen var å ha flere tvtunere slik at jeg kan ta opp programmer mens jeg ser på et annet. Er dog litt usikker på om mce funker med PVR500 og tvtuner delen i X1900?? Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jo tror de skal kunne fungere sammen bra, du må kanskje ha 2 signal inn kabler da... Hvordan skal du kjøle PC'en, du har jo kraftig prosessor og grefikkkort egentlig, de vil nok produsere endel varme... Lenke til kommentar
wotg Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Hadde egentlig bare tenkt å bruke vanlig luftkjøling. Dårlig plass til vannkjøling i et HTPC kabinett. Har xbox360 nå og må si at den bråker mer enn noen HTPC jeg noen gang har hatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå