Gå til innhold

Everquest 2 vs World of Warcraft vs SW: Galaxies


Anbefalte innlegg

Jeg er jo en av mange som har blitt smittet av denne World of Warcraft basillen.

Men nå beynner mitt imunforsvar å jage basillen ut,

jeg begynner å gå lei hele World of Warcraft,

det blir rett og slett kjedelig, man gjør jo for det meste det samme hele tiden,

du går, quester, går, quest og kanskje litt battleground.

Og halve spillet er jo basert på at du må gå i flere minutter.

Det er utrolig kjedelig.

Jeg kom meg aldri over level 40, fordi nå har jeg fått nok, etter et halvt år med World of Warcraft, så trenger jeg noe nytt.

 

Så jeg lurte på om Everquest 2 eller Star Wars Galaxies var noe å prøve seg på.

Har jo hørt mye snakk om at Star Wars Galaxies er et mye bedre spill en World of Warcraft, men Everquest 2 har jeg ikke hørt så mye snakk om.

Er det egentlig bare World of Warcraft og Star Wars Galaxies som er kongene av MMORPG i dag?

 

Det jeg syntes er bra med World of Warcraft er at alt er så lett å frostå, man kan starte å spille uten å ha lest manualen i det heletatt, og du kan fint komme deg til level 10 uten noen større problemer. Og hele interfacen er jo veldig bruker vennlig og let å frostå, og man for jo alle slags add-ons til spillet som kan gjøre spillingen enda morsomere og lettere.

 

Jeg lurte litt på hvordan Star Wars Galaxies og Everquest 2 er i forhold til World of Warcraft. Hvordan er vanskelighets graden i Star Wars Galaxies og Everquest 2 i forhold til World of Warcraft? Og hvordan er selve spill systemet i forhold til World of Warcraft? Hvor stort er Star Wars Galaxies og Everquest 2 i forhold til World of Warcarft, og ikke minst hvordan er serverne? Er det mye lagg? Er serverne overbelastet som mange er i World of Warcraft?

En annen god ting med World of Warcraft er jo at så mange spiller det, man kan jo ganske lett få hjelpe med alt mulig i World of Warcraft, er det like lett i Star Wars Galaxies og Everquest 2? Og hvor avhenig er man av andre spillere i Star Wars Galaxies og Everquest 2 i forhold til i World of Warcarft?

Og er Star Wars Galaxies rettet mer mot Star Wars fans, eller er det bra for alle?

Og hvordan er det å spille Star Wars Galaxies som er mer Sci-Fi spill, i forhold til World of Warcraft og Everquest 2 som er mer Middelalder eventyr spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte WoW i over 7 mnd før jeg gikk lei. Prøvde meg på Everquest 2, men det var ikke i nærheten så bra som WoW, lite quests, blasst og lite "fantasifyll" verden syns jeg.

 

WoW har en utrolig evne til å skape stemning i landskapene sine pga. grafikk motoren, noe Everquest 2s "plastic fantastic" aldri kunne klart.

 

Ellers så har jeg ikke funnet noe som fanget oppmerksomheten min så mye som WoW, så pr i dag så venter jeg bare på f.eks. Oblivion, og det nye D&D mmorpget.

 

Nå skal det sies at jeg bare testet det i noen dager, men orket ikke mer.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok anbefale World of Warcraft eller EQ2.

 

SW: Galaxies

Detter er et synkende skip. De fleste tror spillet vil slutte å eksistere detter året. Det ryktes at Lucas Arts ikke vil fornye lisensen. Hvorfor? NGE 2. For andre gang på kort tid slapp utviklerne en patch som forandret spillet totalt. Spillerne hadde akkurat kommet seg over NGE 1. Og mange hadde også bestill den nye exp. packen. Kort tid etter slapp utviklerne NGE 2. Så all som hadde bestil exp. packen kom til et helt annet spill en det de forventet. Vanvittig mange forlot spillet og de fleste var virkelig forbannet. Ting som søksmål blir fortsatt snakket mye om. NGE 2 forandret spillet fra et ganske åpent mmo gameplay til et arcade lignende konsoll spill for 12 åringer. Ikke rart de fleste ble forbannet. Ifølge ryktene ble dette gjort fordi de planla en konsoll release i 2006. Eller så ble det gjort for å kapre Wow sine spillere. Så det ser ganske mørkt ut for the spillet.

 

Everquest 2

 

Ganske likt World of Warcraft. Litt vanskeligere. Mye mer tidkrevende og i mange tilfeller ikke så solo vennlig. Mange oppdrag krever flere spillere. Litt vanskelig fordi det ikke er så mange som spiller EQ2. Så når du kommer fra Wow og er vant med å nesten alltid finne noe å spille sammen med, kan dette være en omstilling. Å spamme LFG i en halvtime er nok ganske vanlig. Det var det ihverfall den gangen jeg spillte. I det siste har spillet fått litt flere spillere tror jeg. Jeg ville nok kalt dette en mer voksen versjon av Wow. Men hvis du gikk lei av Wow ved lvl 40 kan jeg virkelig ikke anbefale dette. Ikke noe annet mmorpg heller. Siden de fleste mmo's går ut på å bruke veldig lang tid. Grind (Gjøre en ting om og om og om igjen) er noe some alle mmo's har. De fleste mye verre enn Wow. Så tålte du det ikke i Wow så gi opp hele genre'n med en gang.

 

Wow

 

Ikke mye å si. 1-60 er fint for de som ikke vil bruke så mye tid. Lett og enkelt. Etter lvl 60 blir spillet mye mer tidkrevende. Jeg foretrekke Wow siden det ikke krever så mye tid. I allefall pre 60. Det desidert største vestlige mmo per I dag.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar

At swg er et synkende skip vil jeg ikke si lengere, for utviklerne har nemlig begynt å høre på spillerne, det har allerede kommet ut en oppdatering som mange var/er positive til, pluss at litt av "publish plans" eller hva jeg skal kalle det er lagt ut, slik at man kan se hva vi har i vente og etter min mening og en del andre så ser dette veldig positivt ut.

 

Fler og fler folk har også begynt å komme tilbake til swg nå, er værtfall fler online til tider nå enn etter at jeg sluttet rett etter NGE.

 

Uansett så vet man jo aldri, men det jeg ville si er at det ser ut som SOE og SWG er gang med å gå i riktig rettning for en gang skyld, det er ikke bare jeg som syns det, ta en tur innom forumet og les litt rundt om kring.

 

EQ2 er et strålende spill, grafikken er helt vill, og det er ganske så populært, kansje ikke blant nordmenn, men det er en god del som spiller spillet. Spillet er nok noen hakk mer komplisert/vanskligere enn WoW men noen par hakk under SWG, test det er alt jeg har å si, spillet er helt klart verdt en test.

 

WoW et genialt spill, det spillet jeg har holdt meg lengst til, og jeg har enda ikke sluttet, selv om jeg har min aldeles vanlige pause for tiden(grunnen til at jeg spiller SWG nå)

Men i lengden så blir spillet ganske så kjedelig for du merker fort at du gjør det samme og samme om igjen, men etter min mening gjør ikke det noe.

Det som får meg til å spille WoW er fordi jeg har en guild, og denne guilden består av en veldig kul gjeng, og det er utrolig morsomt å sitte på VT og gå rundt å gjøre et eller annet artig.

 

Alle disse 3 spillene er suverene på hver sin måte (selv om SWG har sine problemer)

Alt jeg kan si er at, ta å prøv de og se hvem du liker best.

Lenke til kommentar
Eller du kan prøve Anarchy Online. Det er et spill jeg ble huket på. Kan være litt vanskelig og litt utdatert grafikk i forhold til andre spill, men mulighetene er så mange der at det ikke gjør noe. ( for meg ihvertfall ) :)

5664302[/snapback]

 

 

Jeg har egentlig ikke peiling, men ville det ikke da vært lurt å vente til Age of Conan, siden AO sikkert vil få litt mindre oppmerksomhet fra funcom når AoC er ute.

Lenke til kommentar

Jeg mener du bør vurdere Final Fantasy XI, maaange quests og missions, samt et veldig bra community, så det er ikke vanskelig å få hjelp til det du vil.

 

Er enormt mye å drive med utenom å lvle, + du kan ha mer en en job på samme karakter, slik at er du lei av warrior, ja så skift til noe annet en stund og prøv det uten å lage ny karakter.

 

Grafikken er også bra + det kommer nye exp pack 18.april (nr3) som gir enda flere jobber osv...

Er virkelig verdt en titt.

 

http://www.playonline.com/ff11eu/

http://www.playonline.com/ff11eu/ahturhgan/index.html

Lenke til kommentar
Jeg mener du bør vurdere Final Fantasy XI, maaange quests og missions, samt et veldig bra community, så det er ikke vanskelig å få hjelp til det du vil.

 

Er enormt mye å drive med utenom å lvle, + du kan ha mer en en job på samme karakter, slik at er du lei av warrior, ja så skift til noe annet en stund og prøv det uten å lage ny karakter.

 

Grafikken er også bra + det kommer nye exp pack 18.april (nr3) som gir enda flere jobber osv...

Er virkelig verdt en titt.

 

http://www.playonline.com/ff11eu/

http://www.playonline.com/ff11eu/ahturhgan/index.html

5664871[/snapback]

 

 

Har prøvd FFXI også, men av en eller ann grunn falt det ikke helt i smak første gangen jeg testet så det fortsvant fort, men har vurdert nå i ettertid å starte på nytt, men det ga jeg opp når jeg fant ut at hvis du er inaktive i mer enn 3 månder blir accounten og slikt slettet og for å opprette en ny account trenger du å få tak i en ny cdkey eller hva jeg skal kalle det, altså det betyr at du må kjøpe spillet på nytt, og det gidder jeg rett og slett ikke.

 

Uansett, sier ikke at FFXI er dårlig, har ikke prøvd det nok til å si noe om det.

 

 

Jeg vil værtfall uansett annbefale SWG.

SWG var det første MMORPG spillet jeg prøvde, spilte det en god stund, sluttet av en eller anne grunn jeg ikke husker, kom tilbake igjen spilte en god stund til NGE kom sluttet fort etter slik som mange andre gjorde, men nå for 5 dager siden startet jeg opp igjen etter å ha hørt at SOE(de som utvikler spillet) endelig har begynt å høre på spillerne og har begynt å gå riktig vei, og så langt har jeg bare hatt det koselig, er også mange andre som har gjort det samme som meg, nemlig det å komme tilbake.

 

En tips er værtfall å prøve spillene du vurdere, er greit du må betale men det å teste er faktisk den eneste måte å finne ut om dette spillet er noe for deg.

Lenke til kommentar
Har prøvd FFXI også, men av en eller ann grunn falt det ikke helt i smak første gangen jeg testet så det fortsvant fort, men har vurdert nå i ettertid å starte på nytt, men det ga jeg opp når jeg fant ut at hvis du er inaktive i mer enn 3 månder blir accounten og slikt slettet og for å opprette en ny account trenger du å få tak i en ny cdkey eller hva jeg skal kalle det, altså det betyr at du må kjøpe spillet på nytt, og det gidder jeg rett og slett ikke.

 

Dette er feil, du må ikke kjøpe spillet på nytt, men du kan ikke åpne samme karakter igjen etter 3 måneder. Det eneste du trenger å gjøre er å registrere på nytt og lage ny karakter.

 

Men on-topic : jeg har ikke testet SE: Galaxies, men etter det jeg forstår sliter det med at det mister mange spillere. WoW falt aldri i smak hos meg, da jeg ikke likte grafikken og karakter designen i spillet.

 

Det som er en av de desidert største fordelene med FFXI er communityet samt at alt kan gjøres med samme karakter om man ønsker.

 

Eller er det jo mange som fortsatt spiller Anarchy Online, selv om spillet begynner å bli gammelt. De drev også med å gi ut gratis kontoer til folk, samtidig som du kunne laste ned spillet gratis fra nettsiden deres (vet ikke om de gjør det enda), men dersom det der tilfellet er det i det minste gratis å teste.

Lenke til kommentar
@ 25/02-2006 : 21:16]
Har prøvd FFXI også, men av en eller ann grunn falt det ikke helt i smak første gangen jeg testet så det fortsvant fort, men har vurdert nå i ettertid å starte på nytt, men det ga jeg opp når jeg fant ut at hvis du er inaktive i mer enn 3 månder blir accounten og slikt slettet og for å opprette en ny account trenger du å få tak i en ny cdkey eller hva jeg skal kalle det, altså det betyr at du må kjøpe spillet på nytt, og det gidder jeg rett og slett ikke.

 

Dette er feil, du må ikke kjøpe spillet på nytt, men du kan ikke åpne samme karakter igjen etter 3 måneder. Det eneste du trenger å gjøre er å registrere på nytt og lage ny karakter.

 

Men on-topic : jeg har ikke testet SE: Galaxies, men etter det jeg forstår sliter det med at det mister mange spillere. WoW falt aldri i smak hos meg, da jeg ikke likte grafikken og karakter designen i spillet.

 

Det som er en av de desidert største fordelene med FFXI er communityet samt at alt kan gjøres med samme karakter om man ønsker.

 

Eller er det jo mange som fortsatt spiller Anarchy Online, selv om spillet begynner å bli gammelt. De drev også med å gi ut gratis kontoer til folk, samtidig som du kunne laste ned spillet gratis fra nettsiden deres (vet ikke om de gjør det enda), men dersom det der tilfellet er det i det minste gratis å teste.

5665064[/snapback]

 

 

Ja vel? jeg får værtfall ikke åpnet kontoen min, prøvde å koble til, men sto at den ikke eksisterte, og ifølge div. folk jeg har spørt og som jeg leste innpå siden dems et sted så sto det at etter 3 månder med inaktivitet av kontoen blir den stengt du du må kjøpe spillet på nytt/få tak i ny cd-key.

 

 

Skal se om jeg finner det igjen.

 

 

Edit: Sorry for det der, jeg som tok feil gitt, alt det jeg sa om FFXi stemmer ikke og [muffin] har helt rett, er bare jeg som misforsto en fyr litt feil :p beklager så mye.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
@ 25/02-2006 : 21:16]
Har prøvd FFXI også, men av en eller ann grunn falt det ikke helt i smak første gangen jeg testet så det fortsvant fort, men har vurdert nå i ettertid å starte på nytt, men det ga jeg opp når jeg fant ut at hvis du er inaktive i mer enn 3 månder blir accounten og slikt slettet og for å opprette en ny account trenger du å få tak i en ny cdkey eller hva jeg skal kalle det, altså det betyr at du må kjøpe spillet på nytt, og det gidder jeg rett og slett ikke.

 

Dette er feil, du må ikke kjøpe spillet på nytt, men du kan ikke åpne samme karakter igjen etter 3 måneder. Det eneste du trenger å gjøre er å registrere på nytt og lage ny karakter.

 

Men on-topic : jeg har ikke testet SE: Galaxies, men etter det jeg forstår sliter det med at det mister mange spillere. WoW falt aldri i smak hos meg, da jeg ikke likte grafikken og karakter designen i spillet.

 

Det som er en av de desidert største fordelene med FFXI er communityet samt at alt kan gjøres med samme karakter om man ønsker.

 

Eller er det jo mange som fortsatt spiller Anarchy Online, selv om spillet begynner å bli gammelt. De drev også med å gi ut gratis kontoer til folk, samtidig som du kunne laste ned spillet gratis fra nettsiden deres (vet ikke om de gjør det enda), men dersom det der tilfellet er det i det minste gratis å teste.

5665064[/snapback]

 

 

Ja vel? jeg får værtfall ikke åpnet kontoen min, prøvde å koble til, men sto at den ikke eksisterte, og ifølge div. folk jeg har spørt og som jeg leste innpå siden dems et sted så sto det at etter 3 månder med inaktivitet av kontoen blir den stengt du du må kjøpe spillet på nytt/få tak i ny cd-key.

 

 

Skal se om jeg finner det igjen.

 

 

Edit: Sorry for det der, jeg som tok feil gitt, alt det jeg sa om FFXi stemmer ikke og [muffin] har helt rett, er bare jeg som misforsto en fyr litt feil :p beklager så mye.

5665260[/snapback]

 

Sorry, det stemmer faktisk, leste litt i manualen nå, og det står det faktisk at du må kjøpe spillet på nytt... Det søg litt.

 

Men det ligger til kr. 89,- hos cdon.com

http://www.cdon.com/main.phtml?prod=539552...04&page=product

 

Edit : tror de har endret på det, prøv å registrer ny konto, du skal ikke trenge kjøpe spillet på nytt...

 

Til moderator : sorry for off-topic... tror ikke dette hjelper trådstarter nei :blush:

Endret av [muffin]
Lenke til kommentar

Har lastet ned Trial av Everquest 2 og Star Wars Galaxies.

 

Det tok meg totalt ca. 6timer å laste ned all oppdateringene til begge spillene,

men det er jo sånn det er.

 

Begynte først med Star Wars Galaxies,

Jeg hadde prøvd Galaxies før engang, da laget jeg en Wookie, tror jeg valgte Bount Hunter (husker ikke helt), men uansett. Da gjorde jeg bare et mission og så slettet jeg hele greia, tror dette var sirka et halvt år siden nå.

Men når jeg prøvde ut spille nå lagde jeg en Wookie, så fant jeg ut at jeg kunne velge hva slags klesstyper jeg ønsket; Militær, osv... etter hva jeg husker kunne jeg ikke det før, og når jeg skulle velge om jeg skulle være Bounty Hunter osv... fant jeg ut at jeg kunne velge Jedi, dette kunne jeg ikke gjøre før heller. Så jeg valgte det.

Og denne gangen startet jeg på et helt annet sted, fikk en liten slags tutorial med C3PO og Han Solo i starten, noe slikt fikk jeg ikke sist gang. Detter gjorde alt mye lettere å forstå, jeg gikk faktisk opp et par leveler før jeg bestemte meg foå prøve Everquest 2. Så denne gangen var faktisk Galaxies morsomt!

 

Men Everquest 2 derimot, jeg hadde regnet med mye mer, var veldig spent før jeg startet, man hadde jo utrolig mange raser og yrker å velge i mellom til personen sin, det ble tilslutt en Troll (Orge) Berserker på meg. Men så kom jeg inn i spillet da, dette var en stor skuffelse, grafikken så forferdelig ut! Så jeg prøvde å sette instillingene litt opp, men da begynte det bare å hakke/lagge! Så jeg satt de ned igjen med engang, hele interfacen lignet på Galaxies, mens spillet føltes litt som World of Warcraft, men det er ikke aktuelt å spille et spill med så dårlig grafikk! Vet ikke hvordan grafikken er på max da, jeg har jo bare et GeForce4 Ti4800SE skjermkort, så jeg kan jo ikke vente allverden. Men Galaxies og WoW er jo 10x så bra som dette da!

Skal oppgradere PC-en min snart, da blir det et GeForce 7800GTx kort, kan jo kanskje gi spillet en ny sjangse da, men nå var det alt for dårlig!

 

Så jeg skal nok fortsette litt på Galaxies, har jo 10 dagers trial.

Var egentlig utrolig fornøyd med Galaxies denne gangen, minnet meg veldig om SW: Knights of the Old Republic 2, og grafikken er jo mye mer realistisk og dermed bedre en i WoW. Galaxies er jo også veldig anderledes fra WoW, fordi WoW er mer middelalder basert, mens Galaxies er Sci-Fi og fremtids basert. Men det er ikke noe negativt med det. Jeg er jo også en liten SW fan, så det ville vært gøy med Galaxies tror jeg. Skal teste det ut litt nøyere nå, så for jeg ta en avgjørelse om jeg skaffer meg spillet etter trial'en er utgått.

Lenke til kommentar

Det stemmer at grafikken i EQ2 er meget krevende, og et kort i 4 serien, vil nok slite. Men, det blir feil å si at grafikken i EQ2 er dårlig. Sammenlignet med wow, kan nok deler av verden se litt kjedelig ut, men detaljnivået på rustning, våpen, items etc er veldig bra. I tillegg til at effekter på spell og andre ting i kamper ser meget bra ut.

 

Prøv også EVE-online hvis du ikke har gjort det :)

Lenke til kommentar

Jeg sjekket prisene på Star Wars Galaxies nå, og de er jo slettes ikke høye!

Du for jo hele pakka (spillet + alle expansion pack'ene) for ca. 200-250kr.

 

Men en ting jeg lurer på er:

Hva er forskjellen på Star Wars Galaxies Starters Kit or Star Wars Galaxies The Total Experience?

 

Det jeg tror er at Starters Kit'en inneholder:

SW: Galaxies An Empire Divided + SW: Galaxies Jump to the Lightspeed (EP1)

Mens The Total Experience inneholder:

SW: Galaxies An Empire Divided + SW: Galaxies Jump to the Lightspeed (EP1) + SW: Galaxies Rage of the Wookies (EP2)

 

Er ikke helt sikker på om dette stemmer, ville egentlig vært litt rart, fordi Starters Kit koster faktisk like mye som The Total Experience.

Lenke til kommentar

Everquest 2 har flott grafikk, men sitter med et geforce 6800 men alikevel er eq2 knapt spillbart, er nødt til å kjøre lavest grafikk for å slippe for mye hakking. Det holdt ikke i lengde så spiller wow, men liker eq2 klart best. Det er voksent, mer avansert, og en super race\class og utsende utvalg!

Lenke til kommentar
Eller du kan prøve Anarchy Online. Det er et spill jeg ble huket på. Kan være litt vanskelig og litt utdatert grafikk i forhold til andre spill, men mulighetene er så mange der at det ikke gjør noe. ( for meg ihvertfall ) :)

5664302[/snapback]

 

 

Jeg har egentlig ikke peiling, men ville det ikke da vært lurt å vente til Age of Conan, siden AO sikkert vil få litt mindre oppmerksomhet fra funcom når AoC er ute.

5664614[/snapback]

 

 

AoC er hack'n slash med meleekrigere i gammel tid, AO er sci-fi. Stor forskjell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...