Gå til innhold

7800GTX eller X1800XT

Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får vel anbefale mitt eget kort da :p . Jeg kjøpte det som de har på komplett, men nå har de det ikke på lager. Viftestøyen er ikke så gæren så lenge du har på auto, men hvis du setter den på 100% er det syk støy!

Det yter jevnt over en del bedre enn 7800gtx synes jeg, og i tillegg så kan du flashe det med PE biosen, da kan du regne med å komme opp i mot 10000 i 3dmark 05 og ca. 5000 i 3dmark 06 så lenge du har en ålreit cpu :)

Lenke til kommentar
Kan også anbefale x1800xt powercolor. Ikke så gærn støy. Skal sette på silencer når det kommer til Norge da, men det ville jeg gjort uansett om det var nvidia eller ati jeg kjøpte.

5662489[/snapback]

Hvilken kjøler er det du har tenkt til å sette på? Jeg har foreløpig ikke funnet noen god kjøler som også blåser ut lufta bak :hmm:

Lenke til kommentar

7800gtx -

stillle - god linux støtte - pure video har en enklere interface og fungerer etter min mening mye bedre.

Ikke noen spesielle minus

1800xtx -

mer fremtids rettet - yter marginalt bedre på dagens spill (mulighet for at den rykker fra i spill som kommer fremmover som krever mer) du kan ha på hdr og aa samtidig (men 1800xt skal takle dette heller dårlig.

Men

Bråker noe j**** (antar det er samme viften som på 1900xtx, lyden som girer opp gror inn i margen på deg til slutt).

Opplever catalyst som ustabil med rotete meny.

Haddet nokk selv valgt 1800xt men prøvd å fått på en annen vifte så fort som mulig. Selv om 7800gtx perioden var helt stillle og totalt problem fri.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har begge to i hver sin maskin her nå. 1800XT kortet støyer og utvikler noe skremmende mengde varme, men yter også noe prosenter bedre. Spesielt i BF med 4 i AA og 16 i AF ligger x1800XT på en mere stabil FPS. Dvs minimums FPS`n er lavere med GTX kortet. Men forskjellene er minimale.

For meg var dette overraskende etter kjørt 2 7800 GTX i SLi til og med det oppsettet hadde en lavere minimums FPS enn jeg nå har med X1800XT kortet.

Personlig venter jeg på 7900 før jeg tørr og bytte, men de ville ikke overrasket meg om ATI med X1900XTX fortsatt trekker det lengste strået i BF2.

Fordelen med 7800GTX kortet er at det støyer lite og har god driverstøtte. ATI Control Panel er og blir noe herk.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
1800xtx -

mer fremtids rettet - yter marginalt bedre på dagens spill (mulighet for at den rykker fra i spill som kommer fremmover som krever mer) du kan ha på hdr og aa samtidig (men 1800xt skal takle dette heller dårlig.

5664596[/snapback]

Jeg visste ikke at x1800xtx hadde kommet :hmm: ... :tease:

Jeg var i hvert fall ikke i tvil med mitt valg. Jeg ville valgt x1800xt foran 7800gtx 256mb any day. Men hvis du skal bruke linux må du jo velge Nvidia, da det ikke finnes linux-drivere til x1800xt(enda i hvert fall). X1800xt takler hdr og aa helt perfekt :) . Jeg har kun prøvd det i cs:s og far cry så langt da.

Lenke til kommentar
takker for alle innspill her  :)

tror jeg går for X1800Xt hvis det blir ny pc..

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25253

hva med denne her? er dette no habilt merke? forholdsvis grei pris værtfall

5665073[/snapback]

Det er nok et bra kort det, men da er det jo bare 400kr opp til x1900xt. Da hadde valget vært lett for meg i hvert fall :whistle:

EDIT: Det ser ut som om tilbudet er over, men x1900xt kosta 4500kr på netshop en stund...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

det er vel ikke den helt store forskjellen på 1800XT og 1900XT, lest noen tester, både 3dmark og spill.. forskjellen er der, så klart, men billigste på netshop koster 4995 og 5195 på komplett, som er de 2 jeg kommer til og bestille fra.. billigste i prisguiden er 4600, og med frakt er jeg oppe i 4700..

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...