Landkrabben Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei! Lurer på om HP Pavilion dv5054EA er enn brukbar pc? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318165 Går det ann og spill Counter-Strike Source på den? Er ATI RADION X200 bedre enn ATI RADION 9700 128 MB, som stod i min gamle bærbar pc? Takker for svar Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Lurer på om HP Pavilion dv5054EA er enn brukbar pc?Helt OK multimedia-maskin. Forholdsvis mye for pengene.Går det ann og spill Counter-Strike Source på den? Njaa... Neppe... Dvs: Det vil kjøre greit nok, men i et slikt raskt onlinespill vil det ikke være spesiellt moro siden den heller labre ytelsen vil redusere sjansen til å gjøre det bra. Singleplayer HL2 vil være et bedre valg, for å si det slik, selv om ytelsen skulle være lik.Er ATI RADION X200 bedre enn ATI RADION 9700 128 MB, som stod i min gamle bærbar pc?Nei. Litt mindre enn halvparten så raskt. Lenke til kommentar
Landkrabben Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Er ATI RADEON X200 så elendig ja... jeg kjøpte elitegruop g556 med ATI RADEON 9700 for 1 1/2 år siden, og det er bedre... Kjørte CS:S og HL2 bra på den andre bærbaren... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Er ATI RADEON X200 så elendig ja...Tja. Elendig og elendig.... Det er den beste IGP som er å få tak i. Har spilt SWAT4 med akseptable detaljer på Xpress 200. Når Mobility 9600/9700 var nye var knappast integrert grafikk dugende til minesveiper! Dagens 'midrange' er Mobility X1600. Hvis du et ute etter en femtentommer bredskjerm som kan spilles på, ikke koster en månedslønn, og ikke blir uttdatert på 15 minutter: Ta en titt på Asus A6Ja. Lenke til kommentar
Matmoms Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Er ATI RADEON X200 så elendig ja...Tja. Elendig og elendig.... Det er den beste IGP som er å få tak i. Har spilt SWAT4 med akseptable detaljer på Xpress 200. Når Mobility 9600/9700 var nye var knappast integrert grafikk dugende til minesveiper! Har spillt SWAT 4 med akseptabel grafikk på mitt radeon 7500 kort med 32 ram. Så det ville jeg tro går bra ja. Men x200 er ikke så kraftig Lenke til kommentar
Landkrabben Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Er ATI RADEON X200 så elendig ja...Tja. Elendig og elendig.... Det er den beste IGP som er å få tak i. Har spilt SWAT4 med akseptable detaljer på Xpress 200. Når Mobility 9600/9700 var nye var knappast integrert grafikk dugende til minesveiper! hehe.. så det går ann og spille Counter-strike Source på det altså? Med tanke på att eg kjøpte ATI 9700 for 1 1/2 år siden, så trudde eg nå ATI X200 var sånn ca. like kjapt.. Men er det enn kjapp og god pc ellers?? Lenke til kommentar
Landkrabben Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Tja. Elendig og elendig.... Det er den beste IGP som er å få tak i. Har spilt SWAT4 med akseptable detaljer på Xpress 200. Når Mobility 9600/9700 var nye var knappast integrert grafikk dugende til minesveiper! Hva er egentlig fordelen integrert grafikk kort?? når det er så treigt at man kan måle det med ett skjermkort ifra "19- pil og bue-" ? Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Tja. Elendig og elendig.... Det er den beste IGP som er å få tak i. Har spilt SWAT4 med akseptable detaljer på Xpress 200. Når Mobility 9600/9700 var nye var knappast integrert grafikk dugende til minesveiper! Hva er egentlig fordelen integrert grafikk kort?? når det er så treigt at man kan måle det med ett skjermkort ifra "19- pil og bue-" ? 5667216[/snapback] Vil tippe at alt i alt er det de færreste som bruker sin bærbare til spilling eller andre 3D-krevende oppgaver. For disse gir integrert grafikk to veldig klare fordeler: Lavere pris og lavere strømforbruk. Olav Lenke til kommentar
Landkrabben Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Vil tippe at alt i alt er det de færreste som bruker sin bærbare til spilling eller andre 3D-krevende oppgaver. For disse gir integrert grafikk to veldig klare fordeler: Lavere pris og lavere strømforbruk. ok, men eg trudde ikke ATI x200 skulle være så latterlig dårli så denne pcen er bare til kabal legging osv.?++ http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318165 Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Trådstarter spør om denne datamaskinen er brukbar. Etter min mening er den ikke det. Jeg vet ikke hvordan HP kommer ut i tester, men for meg virker den tung og treg. Denne tregheten vil forsterkes med en disk på 4200 rpm. Da hadde jeg heller vurdert Asus-modellen til samme pris - hvis den har raskere disk... Endret 26. februar 2006 av UllForEver Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 ok, men eg trudde ikke ATI x200 skulle være så latterlig dårli så denne pcen er bare til kabal legging osv.?++ http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318165 5670736[/snapback] Skjermkortet er bra til alt annet enn heftig 3D. Men vil tippe det yter rundt halvparten av ditt gamle kort. Så dersom du er en som liker å spille type FPS-spill så blir det nok dessverre litt feil å kjøpe denne maskinen for slik bruk. Det vil imidlertid dra spill som wow rimelig greit, og en del litt eldre spill. Olav Lenke til kommentar
Landkrabben Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 ok, men eg trudde ikke ATI x200 skulle være så latterlig dårli så denne pcen er bare til kabal legging osv.?++ http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318165 5670736[/snapback] Skjermkortet er bra til alt annet enn heftig 3D. Men vil tippe det yter rundt halvparten av ditt gamle kort. Så dersom du er en som liker å spille type FPS-spill så blir det nok dessverre litt feil å kjøpe denne maskinen for slik bruk. Det vil imidlertid dra spill som wow rimelig greit, og en del litt eldre spill. Olav 5671599[/snapback] Det hadde holdt med att den hadde greid og kjørt Counter-strike Source sånn ok.. spiller ikke andre spill.... Bruker pcen til f.eks autocad og se enn del film, har da enn reise jobb og jeg skal reise imorgen, kansje uten pc.. den var kun denne dei hadde igjen i butikken.. haha.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318165 Lenke til kommentar
Matmoms Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) QUOTE(Landkrabben hehe.. så det går ann og spille Counter-strike Source på det altså? Har ikke testet det. Men half life 2 funket ihvertfall! :D Og call of duty 2 Folk undervurderer gamle skjermkort kraftig. Endret 9. mars 2006 av Matmoms Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Maskinen er helt topp!! , har bra specs og er stillegående!! Har testet den endel og den er en sexy maskin som du blir fornøyd med uten tvil. Ikke hør på de som sier du må ha et råere skjermkort eller 7200rpm harddisk, det er ikke vesentlig for en laptop. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ikke hør på de som sier du må ha et råere skjermkort eller 7200rpm harddisk, det er ikke vesentlig for en laptop. 5726756[/snapback] Dette er med respekt å melde tull. Selvsagt er både HD og skjermkort viktig for en laptop. Og det blir bare viktigere og viktigere, da folk i større grad enn før ønsker å erstatte sin stasjonære fullstendig med en laptop. Når det er sagt så betyr ikke det at man MÅ ha det råeste skjermkortet eller harddisken. Før man handler må man definere et behov. Dersom behovet er å spille de nyeste 3D spill på full guffe nå og en del år framover, så må man ha et rått skjermkort. Skal man drive med videoredigering i stor stil så er det veldig fornuftig å kjøpe en 7200-disk. Trådstarter har nå spesifisert nærmere sitt behov ned til at maskinen skal kunne kjøre CS, så da burde et x200 fungere greit. Men det er jo fornuftig å orientere seg om at det kan bli vansker med nyere spill, ellers kan en lett bli skuffet. Olav Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 olav 1974 du har absolutt rett! Speeden på HD kan være en av de største årsakene til at pcen er treig under arbeid med flere aplikasjoner. Ikke kjøp feks med 4200rpm HD. Hold dæ til 5400rpm og hvis pengepungen dugger: 7200rpm. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Beklager alle som dømmer denne pc`en nord og ned, den kjører fint CS og wow. testet idag! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Det er en del som dømmer alt til et varmere sted dersom det ikke heter Dell eller Acer Xpress 200M er langtfra et ræva grafikkort, selv om det ikke ligger på topp blant gamerkortene. Endret 10. mars 2006 av TEE Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hva ER dette for noe. Hvis dere leser gjennom posten er det kun en post hvor noen dømmer pc'en nord og ned eller til et varmere sted hvis dere vil, og posteren gjør da greit rede for hvorfor han mener det. Dette har ingenting med merket på PC'en å gjøre. Ellers har det vært en saklig diskusjon om ytelsen på et skjermkort, og hva det kan brukes til. Når trådstarter i begynnelsen av tråden virker ganske opptatt av skjermkortet, så må det være greit å rydde opp i hva det er godt for. Og til sist ser det jo ut til at vi er enige om at et x200 skal duge til trådstartes bruk. Olav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå