Gå til innhold

En kan drepe for mindre....


normal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde(har fortsatt forsåvidt, men den gamle PC'en står i kjeller'n)en 56x CD-ROM som begynte å hvine over høytalerne da den spannt opp en CD - en høyfrekvent hvining som ble irriterende temmelig fort! Var vel dårlig jording/skjerming et eller annet sted, men jeg fant ut at det sannsyneligvis var i selve analog kontakten på CD-ROM'en.

 

Jeg hadde et SB Live! lydkort, så jeg fjernet den analoge kabelen, og koblet til den digitale kabelen isteden, gikk så inn i Live!'ens programvare og 'mutet' analog CD lyd, og åpnet for digital CD lyd, og dermed var hvininga borte, uten at jeg behøvde å sende inn CD-ROM'en til butikken.

Lenke til kommentar

Har vært borte i samme et par ganger tidligere. Inne i bios'n på det hovedkortet, er det vel en meny som heter "Advanced Chipset Features", sant ? Der er det muligens en "PCI ett-eller-annet TIMEOUT" ? evt. så heter denne noe annet, men felles for alle er at du kan stille denne opp mellom 0 og 31 mener jeg å huske. Prøv å sette denne først på 1 og så på 3 hvis ting ikke bedrer seg.

 

Du kan også prøve å skru av/på de forskjellige PCI-innstillingene som er inne i denne menyen. Prøv å endre en og en av gangen, for å finne ut det som hjelper.

 

 

EDIT :

PS: topicen din var intet mindre enn ubrukelig. :sad:

 

_________________

Tid for LAN, Østfold-folk! Tid: Høstferien, Sted:Haugåsen Web: www.default-gateway.net

 

[ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-09-20 21:08 ]

Lenke til kommentar

tror ikke det er noe instillinger nei. i og med at utgangen på hovedkortet funker perfekt, men utgangen på c-boxen støyer må det være noe fysisk galt i det leddet og det kan jo nesten bare være magnet/indusjonsstøy.

 

så har noen forslag til hvordan skjerme denne kablen?

 

hva om jeg tok aluminiumsfolie rundt (plastikk eller noe uten på der igjen så ikke det er sjanse for at folien kommer ani og kortslutter noe. så jorder jeg denne folien i karbinettet igjen. er jeg helt på jordet nå eller? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...