mandela Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Kom over et morsomt bildet og lurer på hvordan dette bildet kan ha blitt tatt. Noen som vet? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er tatt på et sånt karusell for barn, og bildet må da være tatt av en 3. person. Objektivet er en vidvinkel og med forh. vis lang eksponering, f.eks. 1/60s. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Eller stroppe fast kameraet på brystet, og selvutløser. Jenta trenger forresten ikke å snurre rundt, man ser tydelig at bakgrunnen er blurret i etterkant... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Eller stroppe fast kameraet på brystet, og selvutløser.Jenta trenger forresten ikke å snurre rundt, man ser tydelig at bakgrunnen er blurret i etterkant... 5663100[/snapback] Selvutløser er en mulighet ja, men tror nok skarsk treffer med sin beskrivelse at det er en bak han som snurrer som holder rundt livet på 'snurreren' I følge Newton er der vanskelig å få jenta til å hente skrått ut i lufta uten at det er sentrufugalkrefter inne i bildet..... Dessuten klare ikke jeg å se den blurringen i etterkant du tenker på. Nei dette er ekte saker vil jeg mene. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg vil gjette på at det står en person bak den personen som svinger og at denne personen holder hendene rundt livet og holder i kamera på forsiden. Kult bilde Lenke til kommentar
capy Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) jeg tipper fyren har kameraet hengende rundt halsen etter skulderstroppen. selvutløser, og så er det bare å snurre rundt. på grunn av sentrufugalkraften presses jenten (og kanskje kameraet) utover og *Knips* så har du bildet. Endret 25. februar 2006 av capy Lenke til kommentar
kak Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Litt for mye flaks til at løsningen til capy fungerer vil jeg tro. Det er nok en tredje person i bildet her. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Dessuten klare ikke jeg å se den blurringen i etterkant du tenker på. Nei dette er ekte saker vil jeg mene.5663643[/snapback] For all del, jenta kan godt snurre rundt hun, men jeg er fortsatt overbevist om at bakgrunnen er blurret i ettertid. Sjekk spesielt rundt jentas høyre underarm, venstre erme på genser, fotografens(hvis det er fotografen) høyre hånd, og generelt utseendet til bluren... Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Bildeinformasjonen sier 1/400 sek og det er lite trolig at man får en naturlig motion blur på så kort tid... Men bildet er tøft det! Og litt photoshopping i ettertid er for all del lov. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 At jeg ikke så det før... Kan informere at bluret er falskt Se bare på høyre og venstrekanten på bildet de ytterste 10-15 (?) pikslene. Bluringen er ikke lik der som på resten av bildet. "Linjene" er litt tydeligere der. Dumme...dumme...dumme Lagde horisontalt blur på et bilde senest for et par dager siden og sånne bilder må beskjæres i bredden. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Dessuten klare ikke jeg å se den blurringen i etterkant du tenker på. Nei dette er ekte saker vil jeg mene.5663643[/snapback] For all del, jenta kan godt snurre rundt hun, men jeg er fortsatt overbevist om at bakgrunnen er blurret i ettertid. Sjekk spesielt rundt jentas høyre underarm, venstre erme på genser, fotografens(hvis det er fotografen) høyre hånd, og generelt utseendet til bluren... 5663787[/snapback] Vel, det ser ut som om du har rett medi8or ang photoshopping Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Er vel faktisk mulig at dette bildet er tatt med jenta hengende rett ned, og at hele bakgrunnen er fake... Er iallefall utrolig lett å se at bakgrunnen er "fikset på"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå