Lindsay Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) AuthUserFile /var/www/apache2-default/hemmelig/Admin/www/hemmelig/.passord AuthName "Mine hemmelige sider" AuthType Basic <Limit GET> require valid-user </Limit> Er denne .htaccsessfila riktig når mappen som som trenger bruker og passord ligger i /var/www/apache2-default og heter hemmelig? Og da forstår jeg att Admin er brukernavnet? Endret 5. mars 2006 av nre1458 Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 AuthUserFile /var/www/apache2-default/hemmelig/Admin/www/hemmelig/.passordAuthName "Mine hemmelige sider" AuthType Basic <Limit GET> require valid-user </Limit> Er denne .htaccsessfila riktig når mappen som som trenger bruker og passord ligger i /var/www/apache2-default og heter hemmelig? Og da forstår jeg att Admin er brukernavnet? 5705925[/snapback] /var/www/apache2-default/hemmelig/.htaccess: Order deny,allow AuthType Basic AuthUserFile /var/www/apache2-default/hemmelig/.htpasswd AuthName "Mine hemmelige sider" Require valid-user htpasswd -cb /var/www/apache2-default/hemmelig/.htpasswd brukernavn passord Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Kommer fortsatt inn så da lurer jeg på om denne er riktig utdrag fra /etc/apache2/sites-available/default NameVirtualHost * <VirtualHost *> ServerAdmin webmaster@localhost DocumentRoot /var/www/ <Directory /> Options FollowSymLinks AllowOverride None </Directory> <Directory /var/www/> Options Indexes FollowSymLinks MultiViews AllowOverride All Order allow,deny allow from all # This directive allows us to have apache2's default start page # in /apache2-default/, but still have / go to the right place RedirectMatch ^/$ /apache2-default/ </Directory> ScriptAlias /cgi-bin/ /usr/lib/cgi-bin/ <Directory "/usr/lib/cgi-bin"> AllowOverride None Options ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch Order allow,deny Allow from all </Directory> ErrorLog /var/log/apache2/error.log # Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit, # alert, emerg. LogLevel warn CustomLog /var/log/apache2/access.log combined ServerSignature On Alias /doc/ "/usr/share/doc/" <Directory "/usr/share/doc/"> Options Indexes MultiViews FollowSymLinks AllowOverride None Order deny,allow Deny from all Allow from 127.0.0.0/255.0.0.0 ::1/128 </Directory> </VirtualHost> Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Har kommet så langt nå att jeg får opp bruker og passord men ingenting skjer så lurer da på hva som nå er galt? Er som att bruker og passord ikke eksisterer eller blir avvist Endret 1. april 2006 av nre1458 Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Og du har lest innlegg fire i denne tråden? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Og du har lest innlegg fire i denne tråden? 5852108[/snapback] Som du muligens ser så er saken løst Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Det er fint om du skriver inn her hvordan du løste problemet, slik at andre som har det samme problemet kan få et tips til løsning. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Det er fint om du skriver inn her hvordan du løste problemet, slik at andre som har det samme problemet kan få et tips til løsning. 5853147[/snapback] Brukte den opskriften som olear hadde ,men har skiftet distro til Smeserver og endret banen til Mappen som jeg ville beskytte. Fila .htaccess Order deny,allow AuthType Basic AuthUserFile /home/e-smith/files/ibays/Primary/html/hemmelig/.htpasswd AuthName "Mine hemmelige sider" Require valid-user Og brukte denne kommandoen for å lagge brukernavn og passord i .htpasswd htpasswd -cb /home/e-smith/files/ibays/Primary/html/hemmelig/.htpasswd Bruker Passord for å lage filene brukte jeg disse kommandoene touch /home/e-smith/files/ibays/Primary/html/hemmelig/.htpasswd touch /home/e-smith/files/ibays/Primary/html/hemmelig/.htaccess Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 Fungerte i debian også når jeg endra i apache2 config fila Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå