Gå til innhold

Hvem blir moderatorer?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

eller bedre hva skal til for å bli en moderator, altså hvordan velger dere nye moderatorer... Er dette noe som går på bekjentskap av forumets eiere eller kan alle på forumet i teorien bli moderator en dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eller bedre hva skal til for å bli en moderator, altså hvordan velger dere nye moderatorer... Er dette noe som går på bekjentskap av forumets eiere eller kan alle på forumet i teorien bli moderator en dag?

5661869[/snapback]

I teorien kan hvem som helst over 18 år bli moderator.

Vi stiller endel andre krav også som må infries selvsagt.

Lenke til kommentar
Hvilke andre krav er det snakk om?

5662037[/snapback]

IQ større enn skonummer.... ;)

5662059[/snapback]

Alle medlemmene av forumet har IQ høyere enn skostørrelsen.

Selv om man av og til fristes til å tro noe annet. :)

Jeg synes det var et godt spørsmål KRAFortune stilte som fortjener et godt svar.

Med mindre kravene som stilles er hemmelig.

Endret av auditman
Lenke til kommentar

Normalt sett blir man vel "headhuntet", men har nå også vært et tilfelle hvor man søkte etter moderatorer. (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=474184)

Personlig opplevde jeg ganske overaskende en dag at det lå en pm fra en i forumstyret hvor jeg ble bedt om jeg ville bli moderator. Lang fartstid, en saklig tone, mye aktivt og ingen advarsler tror jeg hjelper godt på ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Så lenge forumstyret ikkje spør etter moderatorar er det nok lite å gjere for å bli ein. Moderatorar har me for at forumet skal fungere best mogleg, ikkje fordi folk har lyst å bli moderator.

5662725[/snapback]

Vel tror du har misforstått meg litt da, jeg sa ikke at jeg hadde lyst til å bli moderator, jeg bare lurte på hvordan utvelgelsen fungerte.

Lenke til kommentar
Så lenge forumstyret ikkje spør etter moderatorar er det nok lite å gjere for å bli ein. Moderatorar har me for at forumet skal fungere best mogleg, ikkje fordi folk har lyst å bli moderator.

5662725[/snapback]

Vel tror du har misforstått meg litt da, jeg sa ikke at jeg hadde lyst til å bli moderator, jeg bare lurte på hvordan utvelgelsen fungerte.

5662804[/snapback]

Ja, mulig eg formulerte meg litt feil, meinte ikkje at du hadde veldig lyst, men på nokre forum er det sånn at du kan bli moderator om du vil, eg ville berre spesifisere at det ikkje fungerer sånn på Diskusjon.no ;)

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Generelt god oppførsel er et minimumskrav, forruten å være gammel nok.

Per i dag har vi moderatorer fra 18 til 60 år så spennet er stort, men fellesnevneren er at moderatorene er "snille personer" :)

Vi headhunter personer når vi mener at vi trenger flere, eller hvis vi kommer over enkelte personer som uthever seg spesielt. :)

Lenke til kommentar

Da konkluderer jeg med at kravene er at man er over 18 og at man har oppført seg pent så langt. (?)

red: jeg vil presisere at jeg ikke antyder at noen moderatorer her er dårlige personer, eller at noen moderatorer er uegnet for oppgaven.

Endret av auditman
Lenke til kommentar

Jeg er også nysgjerrig rundt dette med moderatorer:

Hvordan jobber en moderator?

Har man spesielle tider man overvåker forumet?

Leses 100% av innleggene?

Er dette frivillig (ulønnet) arbeid?

Keep up the Wood Gork :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg er også nysgjerrig rundt dette med moderatorer:

Hvordan jobber en moderator?

Har man spesielle tider man overvåker forumet?

Leses 100% av innleggene?

Er dette frivillig (ulønnet) arbeid?

Keep up the Wood Gork :thumbup:

5682224[/snapback]

Moderatorar får som oftast tips om tråder fra brukarar, eller oppdager dei sjølv når dei surfar på forumet.

Det er ingen spesiell tidsplan for kven som overvåker forumet på eit gitt tidspunkt.

Vi har ikkje mulighet til å lese 100% av innlegga, men på grunn av at brukarane kan rapportere trådar som dei meiner bryter retningslinjene, meiner vi at vi får tatt dei fleste brudda.

Moderatorarbeid (og administratorarbeid, for den saks skyld) er ulønna, sjølv om nokon av dei som er administratorar og moderatorar er ansatte i nettverket som skribentar/redaktørar.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...