Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL oppfører seg rart

Anbefalte innlegg

Laget i dag deling på mitt Online adsl. HAdde en pc til overs, og gjorde det enkelt ved at jeg brukte windows sin "internettdelefunkjson". Fungerte dette, men når jeg bruker Internet Explorer er det bare noen få sider som funker å laste ned. Hardware.no er en av disse få sidene. Noen som har peling på hva som er feil....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du kan pinge sitene som ikke funker.

Sjekk derretter hvor store pakker du kan pinge med..

ping -f -l 1400 og oppover...

Regner med at du har kommet borti noen MTU problemer :wink:

sliter litt med det samme selv..

prøv å laste ned DrTCP og sett mtu til det høyeste tallet du kan pinge med, og slå på blackhole detection... :wink:

Lenke til kommentar

MTU er en slags hop-count!

Hver gang pakken passerer en router legges det til 1 til MTU!

Noen routing protokoller har en grense på MTU, og noen bruker ikke MTU!! MTU er for så vidt et Cisco begrep som benyttes av routing protokollen EIGRP!

Har du sjekket at du faktisk kommer inn på de sidene du kommer inn på :smile:. Trykk refresh!! Kan være at de bare ligger i cachen og dermed blir lastet fra din maskin!!

Internett delingsfungsjonen skrifter ip adresser på maskinene og det kan forrårsake at din ADSL forbindelse ikke lenger fungerer. Er ikke kjent med Telenors variant av ADSL, men de fleste bruker DHCP og da kan du ikke bruke den innebygde delingsfungsjonen i Windows!! Da er det bare å hente ned et tredjeparts program som gjør dette for deg!! Proxy server... last ned programmet proksi!! Finner det på download.com --> bare å søke! Denne fungerer fint til de vanligeste portene!! Du kan surfe skjekke mail og den slags på den maskinen som ikke er direkte tilkoblet!! Om du vil ha hele pakka, så må du legge inn en mer komplisert proxyserver, der du kan spesifisere hva porter som skal slippe gjennom o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...