Daniel Hovden Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hei. Jeg holder på og forske litt rundt nå og lurte på hvordan man setter opp mail server i Ms windowns 2003 web? HJELP!æ''' Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Tenker du da på Exchange? Dette er ikke en del av Web Server meg bekjent, tror ikke det er mulig å få denne til å kjøre på web server heller. Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Ok.. Kan du si meg hvordan jeg kan sette opp en mail server i det hele tatt da? Har VMware så bare si hvilket operativsystem som er best thx Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hehe, vel er det nå jeg skal være en forkjemper for Open Source. Neida, hvis du bare har lyst å dille litt med webserver osv(har du mulighet hos din ISP til å sette opp Webserver?, mange sperrer den slags trafikk), Men Windows 2003 Standard, med Exchange burde duge, da får du trent på koblingen mellom AD og Exchange og. Hvis det er noe som er spennende da Kan forsåvidt anbefale www.tek-tips.com som ett ypperlig forum for informasjon angående Windows 2003 Server, eller generelt MS produkter, de har innenfor Unix/Linux også, men vil nå si MS leiren er desidert størst på akkurat det forumet. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 i 2003 server er det innebygget en pop-mailserver, den er barnemat å sette opp. Start -> Manage your server -> Add or remove a role husk at du vil ha logon type "local accounts" og ikke kryptert passordfil(?) for da slipper du unna en del muligheter for problemer....s Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 HJELP !! Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Hvordan får jeg den på nettet? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 hvis du eier et domenenavn, må du få f.eks mail.dittdomene.no:25 til å linke til din eksterne ip, og du må forwarde port i ruteren til server'n din. da vil du i mailprogram utenfor ruter få: server: mail.dittdomene.no brukernavn: [email protected] passord: dittpassord innenfor ruteren må du kansje bytte til: server: (ip til server) brukernavn: nick@(iptilserver) passord: dittpassord har du ikke domene, må du bytte domenenavnet med den eksterne ip'n din. M$ Server med AD kan ha litt problemer med å forholde seg uten domene... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 I tillegg til dette må man vel sette opp mx record på nameserveren? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 sikkert, har aldri jobba med dette, så det vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 I tillegg til dette må man vel sette opp mx record på nameserveren? 5673809[/snapback] Hva er MX record? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 er det du som har registrert domenet? da hadde du visst det, siden du ikke gjør det, er det det firmaet som du har registrert domenet hos som trenger å bry seg om det. ps: sorry, det var ikke ment så nedlatende som det kom ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå