Simkin Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) driver og vurderer en ny pc her.. det jeg lurer på er: skal jeg ha en, så blir det en Opteron 165 som skal klokkes (2.4ghz en plass tenker jeg) og da spiller vel minne inn skal jeg få klokka.. så hva skal jeg gå for da? pc3200? pc4000? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318258 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 hvem er best her? skal ha minne som er best når jeg skal klokke den cpu'en! å en ting til: Patriot 2GB (2-2-2-5) er de plutselig bare blitt borte? for det var de jeg egentli hadde tenkt på SKAL være 2048mb, så hvis det finnes bedre alternativer så kom med de, max 2500kr ps: Note that the default timings are 3-3-3-8, you have to manually set the timings of 2-3-2-6 in you BIOS. kom over dette av de Kingston brikkene, er det vanskelig og gjøre dette? hovedkortet blir vel ASUS A8N32 Endret 25. februar 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 er altså ute etter 2gig med ram som holder følge når jeg skal klokke cpu.. er de OCZ brikkene bra nok? skal klokke fra 1.8 til 2.4 værtfall hadde jeg tenkt Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Corsair TWINX2048-4000PT (PC4000) er rimelige og forholdsvis fleksible, men hvis du har en prosessor som kjører på 1,8 GHz til vanlig har den 9x multiplier. Det betyr at du må kjøre bussen på ca 267 MHz, og det er litt mer enn de klarer. Da må du skru ned til 166 MHz på RAMen, og så blir de i praksis kjørende på 221, som er litt lite igjen. Hvis du er sikker på at du kommer til å overklokke til akkurat 2,4 GHz er nok settene du har plukket ut like bra, siden de kan kjøre på samme eller lavere timings. Hvis du tror du kan ende opp med lavere eller endel høyere hastighet (2,5 GHz), er Corsair like bra eller bedre. Hvis du kan overklokke så mye at du må sette de andre brikkene ned til 133 MHz (sansynligvis rundt 2,55 GHz, kanskje litt mer) er Corsair veldig mye bedre. For å oppsummere, jeg tror Corsair er mere fleksible, men det kan likevel være at du bommer på området der de er virkelig bra (235 - ca 260 MHz), og i såfall vil du måtte kjøre med litt høyere timings enn de du har sett på til nå. Corsair kan kjøre på 2,5-3-3-7 under ca 240 MHz, og 3-4-3-8 over det. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) ok, takker for svar (ikke det att jeg skjønte alt der men ) men har lest bruker erfaringer av de OCZ Dual Channel Platinum brikkene, og det ser ut som om de ikke fungerer så bra sammen med Asus A8N SLi Premium, det er jo typisk, da jeg skal ha nettopp et Asus kort (A8N32 Sli Deluxe).. er det samme problemet på dette hovedkortet også? Når jeg ovenfor skriver at brikkene ikke er kompatible med mitt hovedkort menes det at bios ikke gjenkjenner SPD innstillingene til minnebrikkene og undervolter brikkene noe som hos meg har medført at maskinen nekter å boote. Etter mye styr, og innkjøp av et ekstra sett minnebrikker kom jeg tilslutt inn i bios, og fikk tweaket innstillingene slik at maskinen til slutt ville boote, også på OCZ brikkene. Ikke autokompitabel med Asus A8N-SLI Premium, men med litt tvikling i bios, yter dem helt perfekt til prisen. skal jeg gå for disse eller velge en annen ram? eneste rammen jeg fant på netshop og komplett med stramme timings til under 2500kr Endret 26. februar 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå