Gå til innhold

TES: Oblivion Elder Scroll?

Anbefalte innlegg

Jeg fant nettopp ut at med skjermkortet mitt fikk jeg med 2 The Elder Scrolls III: Morrowind CD-er. Og jeg har nå lurt på hvordan MMORPG spiller Oblivion Elder Scroll III er og om jeg skal anskaffe IV når det kommer.

Men er The Elder Scrolls III: Morrowind og Oblivion Elder Scroll III det samme?

Er begge MMORPG spill? Eller er den ene en Singel Player utgave av MMORPG spiller?

Sånn som på en måte Warcraft spillene er til World of Warcraft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vil jeg bare si at det er et eget forum for elder scrolls serien. Du kan rapportere tråden å høre om en moderator er snill å flytter den din.

Morrowind er spill nr. 3 i Elder Scrolls Serien. Dette er et førstepersons rollespill. Det er kommet 2 expantion sets til Morrowind som du kan innstallere for å få enda mere brett og oppdrag.

Oblivion er nr. 4 i Elder Scrolls serien og vil etter planen bli lansert til PC i slutten av neste måned. Dette er også et førstepersons rollespill. Anbefaler deg å se på videoene av Oblivion som ligger på nettet. Bare å bruke søk funksjonen så finner du dem.

Du får vite stort sett det du måtte ønske om både Morrowind og Oblivion om du leser noen av trådene i Elder Scrolls forumet.

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Tråd flyttes frå "Diskutér spill og tilbehør - PC" til "Spillforum - for de mest omdiskuterte > The Elder Scrolls".

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Er det ikke litt ironisk at vi mener EKTE rollespill må være singleplayer?

For hele hovedpoenget med AD&D (penn og papir-sorten) var jo å få nerder til å samles og spille SAMMEN med hverandre. Et pen&Paper rollespill er absolutt ingenting uten flere personer. Så kom PC'n og tok over, og RPG ble noe man gjorde alene på rommet sitt..så egentlig er det motsatt. Ekte RPG er rene multiplayer-spill, single player RPG er noe "nymotens", tro det eller ei.

Lenke til kommentar
EKTE rolle spill må være SP. da alle de tingene de gjør i MMOG er for å hindre at man skal bli overpowered og det gjør at det blir vansklig å lage et ekte rollespill der man kan gjøre karakteren sin helt unik..

5662072[/snapback]

Ikke helt enig der. Rollespill handler om å tre inn i en rolle og spille den, ikke om å snekre en karakter. Det gir for meg mer mening å spille slike roller i et online spill sammen med/for andre spillere som kan gi meningsfylt tilbakemelding, enn å gjøre det i et singleplayer spill for datastyrte karakterer som ikke kan gi annet enn forhåndsbestemt tilbakemelding på et begrenset antall handlinger du som spiller kan gjøre.

Når det er sagt, så er Morrowind (og det ser likedan ut for Oblivion når det kommer) av de bedre SP rollespillene som har blitt laget, etter min mening.

Lenke til kommentar
EKTE rolle spill må være SP. da alle de tingene de gjør i MMOG er for å hindre at man skal bli overpowered og det gjør at det blir vansklig å lage et ekte rollespill der man kan gjøre karakteren sin helt unik..

5662072[/snapback]

Ikke helt enig der. Rollespill handler om å tre inn i en rolle og spille den, ikke om å snekre en karakter. Det gir for meg mer mening å spille slike roller i et online spill sammen med/for andre spillere som kan gi meningsfylt tilbakemelding, enn å gjøre det i et singleplayer spill for datastyrte karakterer som ikke kan gi annet enn forhåndsbestemt tilbakemelding på et begrenset antall handlinger du som spiller kan gjøre.

Når det er sagt, så er Morrowind (og det ser likedan ut for Oblivion når det kommer) av de bedre SP rollespillene som har blitt laget, etter min mening.

5663469[/snapback]

Din definisjon på hva et rollespill er utrolig tynn. I følge din teori er Half-Life 2 et rollespill, ettersom du inntar rollen som Gordon Freeman.

HL2 er IKKE et rollespill, og dermed blir din definisjon egentlig helt feil.

Å si at et rollespill handler om å innta en rolle som man kan skreddersy (i større eller mindre grad) synes jeg høres mye mer korrekt ut, dog det selvfølgelig ikke er så simpelt heller.

Lenke til kommentar

Vil bare kaste meg inn i diskusjonen om hva som er nærmeste det opprinnelige rollespillet av Single Player rpg og MMORP.

Etter det jeg har forstått av manuell rpg så sitter folk rundt et bord og sammen skaper et scenario. Alle er en del av en gruppe og sitter å dikter opp ting som skjer osv. Her er det om å gjøre å virkelig leve seg inn i en annen verden.

I MMORGPer så er det fullt av single playere som løper rundt og gjør ting, ofte sammen. Her handler det for mange å bare levle opp, gjøre flest ting og få bedre items. Få lever seg ordentlig inn i karakteren sin (Selv om det finnes servere der folk forsøker å leve seg skikkelig inn i det).

I single player RPG så er det bare én hovedperson, og historien er sentrert i rundt han. Her arbeider hele spillet for at den ene personen skal leve seg mest mulig inn i verdenen osv.

Nå ble det mye vissvass her, men poenget mitt er vel stort sett at en lever seg mye mer inn i historien i single player RPG. Det er også i motsetning til MMORPG en skikkelig historie. Det er vel det som er hovedforskjellen, og grunnen til at jeg mener at single player RPG ligger nærmere det opprinnelige rollespillet.

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...