smetho Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Ja, da kom det (enda) en tråd der noen spør etter forslag til ny musikk (band/sang). Vel, jeg har visse kriterier: -det må være rock. -ikke for hardt, metal er ikke min greie, men det kan godt være på kanten. Altså litt hardt, men ikke for mye. -elsker stilig gitarspill!! Må nesten være et must! -bra vokal, må være på engelsk og av mannlig vokalist. -må være et band som er bra live - dvs et band der en merker at gruppa er samkjørt, der de f.eks kan gå ut på en scene og bare spille og kose seg og det høres kult ut. Liker IKKE playback eller tilsvarende. -gjerne instrumentale partier som gir en frysninger (ses i sammenheng med forrige punktet). Alle punktene er vel ikke like viktige, det spørs på hvor mye live-materiale de har gitt ut. Elsker dog live-opptak, så det er et stort pluss om de er aktive på konsertarenaen. De må altså være dyktige, ikke kun bra på studioalbum Vel, hvilke tips har dere? På forhånd takk for alle svar. Endret 25. februar 2006 av smetho Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Guns N' Roses Poison Mötley Crüe Ratt Velvet Revolver skikkelig 80talls cock rock Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Legg til: -AC/DC -Alice Cooper -Motor Head Lista til zomax så er du reddet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 In Flames og Pantera liker jeg godt Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Kiss høyrer vel med i denne samanhengen. Lenke til kommentar
lars_loffen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Må bandet fortsatt spille konserter? Siden du nevnte det med live, eller er det bare for livealbumene sin skyld? Støtter egentlig alle forslagene så langt, før jeg sier at jeg har fått SKIKKELIG sansen for Pantera i det siste.. Kongeband. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Legg til: -AC/DC -Alice Cooper -Motor Head Lista til zomax så er du reddet 5661739[/snapback] Motor Head? er det ett annet band eller mener du Motörhead? Lenke til kommentar
lars_loffen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Tipper han antageligvis mente Mötörhead, er vel ikke akkurat noen andre store Rock N' Roll band i verden med nesten likt navn.. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Han mener nok Motörhead, ikke Motor Head eller Mötörhead Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Han mener nok Motörhead, ikke Motor Head eller Mötörhead 5662717[/snapback] Glad vi fekk det ut av verden! Men absolutt eit band du bør sjekke it. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Led Zeppelin oppfyller vel de fleste krava dine. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Baton Rouge med albumet Shake Your Soul Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg vil nesten driste meg til å foreslå Dream Theater jeg, assa. Noe av det blir kanskje litt for "metal", men stilig gitarspill og teknikk er det hvertfall nok av. Hør litt DT her Eller kanskje Tool? Hm. Litt småsært, men hvorfor ikke? Tool Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 foo fighters queens of the stone age muse system of a down ..for eksempel Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Machinae Supremacy eller DragonForce? MaSu er litt spesielt, men veldig bra. De senere sangene er langt bedre enn de første, så begynn med de nyeste. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Thin Lizzy eller gjerne Gary Moore. Rock? Ja. Litt hardt? Ja, og litt til. Stilig gitarspill? Oh yeah! Bra vokal? Ja. Bra liveband? Ja, uten tvil. Frysninger? Gary Moore gir deg flest frysninger. (flest:D) Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Dette kommer jeg på når jeg leser kravene dine: - Pink Floyd - Led Zeppelin - The Who Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Et par som ikke har blitt nevnt: -Offspring -Manowar -ailien at farm (?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Soundgarden Rock? Ja. Litt hardt? sånn passe Stilig gitarspill? sinnsykt fett! Bra vokal? ekstremt Bra liveband? Jepp Frysninger? jepp Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Ut ifrå dei krava du stiller, så er The Carburetors det perfekte band. Sjekk ut debuten "Pain Is Temporary - Glory Is Forever". Ny skive er i butikken neste veke. Hør, hør, hør! Endret 25. februar 2006 av Neslepaks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå