Gå til innhold

Bytta PSUvifte - liten vits...

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fjerne litt av bråket fra PCen så jeg kjøpte et par Papst 19dB vifter, en til å putte i PSUen og en til innsug foran i Kab'et. Kjøpte oxo et par rheostater for enkel kontrollering av spenning.

Etter å ha bytta PSU-vifta og montert kab-vifa og rheostatene, trur du ikke jeg klarte å rive av en kabel fra kab-vifta! Ingen krise, tenkte jeg mens jeg henta fram loddebolten. Og trur du ikke jeg klarte å glippe loddebolten og svi av halve kortet på vifta?? Må ha en ekstremt dårlig dag.

Så nå må jeg antakelig putte den gamle PSUvifta foran i kabinnettet som en midlertidig løsning. Tror dere det er mulig å bruke 50ohms rheostaten (som i utgangspunktet var beregnet på 19dB-vifta) til å regulere denne vifta? Hakke snøring på hvilket spenningsområde den jobber i. Om vifta går til H om ei stund gjør ikke noe, bare ikke noen andre komponenter ryker samtidig..

Ops lang post ja....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skulle ikke være noe problem.

Sett igang vifta og reguler på rheostaten og skjekk hvor langt du kan skru den uten at vifta stopper.

Når du har funnet ut hvor sakte du kan kjøre vifta så kan du prøve å slå av og på igjen vifta på denne hastigheten. Skjekke at den faktisk vil starte med så lav spenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...