Gå til innhold

Nytt Hovedkort, ram og prosessor til 9000 +/-


Anbefalte innlegg

Hovedkortet du har valgt er kjent for å nå en HTT-buss på over 300. Selv med en så lav multiplier som 9 (Opteron 165) så vil man altså få den opp i 2,7GHz, noe som ligger rundt grensen for hva man kan overklokke de til uansett. Hvis du har svært rå kjøling, f.eks fasekjøling så kan det være nyttig med en multiplier på 10 (Opteron 170) eller 11 (Opteron 175). Men dette er altså bare forbeholdt de med ekstremkjøling. For overklokkere med luftkjøler holder det med en multiplier på 9.

5819562[/snapback]

Enig der.

Men på opteron så kan du stille på multiplieren uansett (stille den opp eller ned, etter "behov"), så det nok ikke noe stort problem. ;)

5819655[/snapback]

 

feil! man kan kun stille nedover!

5820335[/snapback]

Det som er så bra med Opteron er vell at de har ulåst multiplier.

Det går selvfølgelig ikke ann med en Athlon 64, men med Opteron og FX så skal det gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men altså, tror dere [email protected] vil kunne tillate meg å kjøre BF2 og CS:S på full grafikk?

5821286[/snapback]

Det tror jeg absolutt. Du kan jo sammenligne med dagens råeste prosessor til spilling: Athlon64 FX-60. Den er dobbeltkjerne på 2,6GHz og gjør det meget bra i tester.

 

Men være oppmerksom på at det oftere er grafikkortene som begrenser ytelsen "på full grafikk". (Hva legger du egentlig i uttrykket "full grafikk"?)

Lenke til kommentar
Hovedkortet du har valgt er kjent for å nå en HTT-buss på over 300. Selv med en så lav multiplier som 9 (Opteron 165) så vil man altså få den opp i 2,7GHz, noe som ligger rundt grensen for hva man kan overklokke de til uansett. Hvis du har svært rå kjøling, f.eks fasekjøling så kan det være nyttig med en multiplier på 10 (Opteron 170) eller 11 (Opteron 175). Men dette er altså bare forbeholdt de med ekstremkjøling. For overklokkere med luftkjøler holder det med en multiplier på 9.

5819562[/snapback]

Enig der.

Men på opteron så kan du stille på multiplieren uansett (stille den opp eller ned, etter "behov"), så det nok ikke noe stort problem. ;)

5819655[/snapback]

 

feil! man kan kun stille nedover!

5820335[/snapback]

Det som er så bra med Opteron er vell at de har ulåst multiplier.

Det går selvfølgelig ikke ann med en Athlon 64, men med Opteron og FX så skal det gå.

5821290[/snapback]

Hmm. jeg kan ikke få det helt til og stemme. det er vel bare fx serien som har ulåst muliplier oppover og nedover. Opteron og a64 har ulåst nedover.
Lenke til kommentar
Hovedkortet du har valgt er kjent for å nå en HTT-buss på over 300. Selv med en så lav multiplier som 9 (Opteron 165) så vil man altså få den opp i 2,7GHz, noe som ligger rundt grensen for hva man kan overklokke de til uansett. Hvis du har svært rå kjøling, f.eks fasekjøling så kan det være nyttig med en multiplier på 10 (Opteron 170) eller 11 (Opteron 175). Men dette er altså bare forbeholdt de med ekstremkjøling. For overklokkere med luftkjøler holder det med en multiplier på 9.

5819562[/snapback]

Enig der.

Men på opteron så kan du stille på multiplieren uansett (stille den opp eller ned, etter "behov"), så det nok ikke noe stort problem. ;)

5819655[/snapback]

 

feil! man kan kun stille nedover!

5820335[/snapback]

Det som er så bra med Opteron er vell at de har ulåst multiplier.

Det går selvfølgelig ikke ann med en Athlon 64, men med Opteron og FX så skal det gå.

5821290[/snapback]

 

nei. som sagt man kan kun stille nedover!

kun fx er ulåst!

Lenke til kommentar
Men altså, tror dere [email protected] vil kunne tillate meg å kjøre BF2 og CS:S på full grafikk?

5821286[/snapback]

En vanlig 3200+ klarer BF2 og CSS på full grafikk helt laggfritt. Det er skjermkortet det kommer ann på.

 

2,7ghz er bedre enn verdens beste prosessor. (på forbrukermarkedet).

 

CSS krever ikke noe særlig. Det som krever mest er Oblivion ;)

Fear krever også en del.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler det i allefall.

Fordi på Crossfire kan du ha to forskjellige kort(x800 og nyere)

F.eks. et x1800xt og et x1900 CrossFire Edition som jeg skal ha etterhvert.

5831761[/snapback]

Det er negativt da.

 

Da det hadde vært bedre å hatt to like, istedenfor å betale for et X1900, som får nedsatt hastigheten til en X1800XT, eller er det slik at de fordeler oppgavene.

F.eks at X1900XT tar en større part av skjermen og oppdaterer den?

Lenke til kommentar
tror x1900xt får mer å jobbe med enn x1800xt, slik at man ikke taper på å bruke ett x19... istede for x18...

5837996[/snapback]

 

Rimelig sikker på det jeg og. Syns det er veldig praktisk, om du kjøper et toppkort og venter noen år å skal kjøpe nytt, kan du i tillegg bruke det gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...