Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter, men skjermen er svart

Anbefalte innlegg

Vel, for det første, du har ikke innebygget skjermkort med det hovedkortet. Da vil jeg anta at du har 2 utganger på skjermkortet ditt; DVI - som er hvit og en vanlig - som er blå. Kobler du LCD-skjermen til på den blå eller den hvite ?

Har du en gammel vanlig (ikke LCD) skjerm, hvis ja - prøv å koble til den.

Det kan nemlig være at dersom det har vært noe krøll med bios\ en din og du kobler LCD-skjermen til med den hvite(DVI) tilkoblingen så kommer det ikke noe signal ut. Da må du ha en skjerm med ordinær tilkobling for å få skjermbilde, komme deg inn i bios og rette opp evt. feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, for det første, du har ikke innebygget skjermkort med det hovedkortet. Da vil jeg anta at du har 2 utganger på skjermkortet ditt; DVI - som er hvit og en vanlig - som er blå. Kobler du LCD-skjermen til på den blå eller den hvite ?

Har du en gammel vanlig (ikke LCD) skjerm, hvis ja - prøv å koble til den.

Det kan nemlig være at dersom det har vært noe krøll med bios\ en din og du kobler LCD-skjermen til med den hvite(DVI) tilkoblingen så kommer det ikke noe signal ut. Da må du ha en skjerm med ordinær tilkobling for å få skjermbilde, komme deg inn i bios og rette opp evt. feil.

5661486[/snapback]

Har testa på CRT skjerm, ikke noe signal der heller. Kobler til med den blå :innocent:

Lenke til kommentar

Ok, begynner å slippe opp for alternativer snart her. :)

Har du et annet skjermkort du kan prøve ?

Enten PCI-e eller vanlig PCI, må prøve å eliminere her.... :hmm:

Har vært borti noe av det samme selv, men det var på et hovedkort med AGP, der viste det seg til slutt at det var AGP-porten på hovedkortet som var ustabil. Det kom seg en gang i blant dersom jeg koblet fra strømkabelen og skjermkabelen og koblet dem til igjen :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ok, begynner å slippe opp for alternativer snart her.  :)

Har du et annet skjermkort du kan prøve ?

Enten PCI-e eller vanlig PCI, må prøve å eliminere her.... :hmm:

Har vært borti noe av det samme selv, men det var på et hovedkort med AGP, der viste det seg til slutt at det var AGP-porten på hovedkortet som var ustabil. Det kom seg en gang i blant dersom jeg koblet fra strømkabelen og skjermkabelen og koblet dem til igjen  :dontgetit:

5661528[/snapback]

Har kun AGP kort :thumbdown: Tror jeg kommer til å prøve ett annet hovedkort, De som bygde den sier det er enten harddisken eller hovedkortet. :no:

Lenke til kommentar
Ok, men da vil jeg tro det er hovedkortet, skal få signal på skjermen uansett om det er feil på harddisken. Men for å være 120% sikker kan du jo koble fra harddisken og prøve en start....

Uansett får du ha lykke til ....  :roll:

5661557[/snapback]

Takk for hjelpen :D Så får jeg sende inn hovedkortet å håpe på det beste! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...