-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Maskinen starter og alt går, men på skjermen kommer det "No input detected" Hva kan være feil?? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Kanskje litt mer info hadde vært hjelpsomt. Er dette en nybygd maskin eller er det et problem som har plutselig oppstått på en maskin som fungerte før? Noen deler som er skiftet? LCD eller CRT skjerm? osv.. Aller enkleste løsning om det er en nybygd maskin med lcd kan være å lete etter en knapp på skjermen som bytter mellom DVI og VGA inngangene (vet det høres litt rart ut men er faktisk en god del som ikke prøver dette).. Endret 24. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Bygde den for 2 dager siden, alt helt nytt, og LCD skjerm =P Den fungerte vell første gangen jeg starta opp så instalerte jeg xp, drivere og formaterte disken, så restarta jeg og skjermen var helt svart! Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Kommer det noen pipelyder? Har du prøvd å bytte skjermkontakt utgang? hvis du har 2 Utganger da! Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Kommer det noen pipelyder? Har du prøvd å bytte skjermkontakt utgang? hvis du har 2 Utganger da! 5661215[/snapback] Kommer ingen pipelyder, har ikke skiftet noe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 så instalerte jeg xp, drivere og formaterte disken 5661206[/snapback] Formaterte til slutt? Tar den som en skriveleif vi Ser du ingenting på skjerm? Ikke før windows starter opp heller? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 så instalerte jeg xp, drivere og formaterte disken 5661206[/snapback] Formaterte til slutt? Tar den som en skriveleif vi Ser du ingenting på skjerm? Ikke før windows starter opp heller? 5661223[/snapback] Nei Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Har du sett etter den knappen på skjermen jeg nevnte tidligere? Har du stilt på noe i bios? Prøvd å resette bios/cmos? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Har du sett etter den knappen på skjermen jeg nevnte tidligere?Har du stilt på noe i bios? Prøvd å resette bios/cmos? 5661248[/snapback] Tror de som bygde den til meg stillte inn noe på biosen, aner ikke hva de gjor men.. Jeg kan ikke akkurat så mye om det selv Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Om du har instruksjonsboken så står det fullt forklart hvordan du resetter bios/cmos. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Om du har instruksjonsboken så står det fullt forklart hvordan du resetter bios/cmos. 5661284[/snapback] Instruksjonsboken til hva? Er det så lett når skjermen er helt død? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Det kan hjelpe om det er en feil innstilling i bios som gjør dette.. Instruksjonsboken til hovedkortet er den du skal se etter. Det er mange feil som kan/må sjekkes etterhvert men om det ikke er du som har bygd maskinen så vær klar over at det kanskje må demontering av deler til for feilsøking. Om du ikke har vært borti dette og ikke er helt trygg på det så anbefaler jeg å vente til personen som har bygd maskinen kan se på den.. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 VEl, som nahojdat sier - prøv å resette bios. Instruksjonsboken til hovedkortet ditt, dersom du ikke har den kan du prøve nødløsningen med å ta ut batteriet på hovedkortet ca. 10 sek og sette det på plass igjen. Så prøver du å starte opp... Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 VEl, som nahojdat sier - prøv å resette bios.Instruksjonsboken til hovedkortet ditt, dersom du ikke har den kan du prøve nødløsningen med å ta ut batteriet på hovedkortet ca. 10 sek og sette det på plass igjen. Så prøver du å starte opp... 5661328[/snapback] Greier jeg det da? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Weeeeelll, du vet det ikke før du har prøvd det Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Weeeeelll, du vet det ikke før du har prøvd det 5661373[/snapback] Jeg bruker dette hovedkortet, billig og ubrukelig! http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59885 Skal ikke biosen på dette kortet resette seg selv da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Bios resetter seg ikke selv.. Er det integrert skjemkort som brukes eller et som er satt i utenom? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Bios resetter seg ikke selv..Er det integrert skjemkort som brukes eller et som er satt i utenom? 5661391[/snapback] Integrert? Har ingen anelse jeg Lenke til kommentar
persistent Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ok, det er godt mulig at denne biosen (kjenner ikke kortet) kan "reparere" seg selv, men det gjelder isåfall ved feil og ikke ved f.eks. feil innstillinger. Det du gjør ved å ta ut batteriet er å "nullstille" den til fabrikkinnstillingene. På siden hos MPX står det også dette: (*EZ Flash & CrashFreeBIOS2 only support VGA/RGB output, but does not support VGA/DVI-D output.) Dvs. at dersom denne biosen er i "rescue mode" så vil du ikke få signal på skjermen om den er koblet til med DVI. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Ok, det er godt mulig at denne biosen (kjenner ikke kortet) kan "reparere" seg selv, men det gjelder isåfall ved feil og ikke ved f.eks. feil innstillinger. Det du gjør ved å ta ut batteriet er å "nullstille" den til fabrikkinnstillingene. På siden hos MPX står det også dette: (*EZ Flash & CrashFreeBIOS2 only support VGA/RGB output, but does not support VGA/DVI-D output.) Dvs. at dersom denne biosen er i "rescue mode" så vil du ikke få signal på skjermen om den er koblet til med DVI. 5661407[/snapback] Få byttet hovedkortet, kunne det vært en mulighet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå