Gå til innhold

Reveries - Første bilde med nytt kamera

Heilage

Anbefalte innlegg

Nytt kjøtt til gribbene..

Vil bare bemerke at dette er det første bildet jeg tar med det nye kameraet mitt. Det er første gang jeg bruker speilrefleks ordentlig, så fokuseringen er ikke helt innøvd enda. :blush:

Håper dere ikke vil printe det ut og brenne det som et offer til en hedensk gud.'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet er alt for mørkt spør du meg. Versjon nummer 2 ble altfor blass,, svartfargen forsvant. Bruk stativ når du tar slike bilder, og bruk lenger lukkertid for og få skarpere bilde. Men det var ikke et dumt bilde.. Likte det faktisk

Prøvde og lysne boken litt for deg med litt dodge i PS.

post-92045-1140826406_thumb.jpg

Endret av Gnarf
Lenke til kommentar
Gah. Stativ må kjøpes. :(

5662133[/snapback]

Mitt første stativ var ett 300kroners stativ fra Elkjøp, det funket helt greit til slike bilder, gjerne kombinert med fjernkontroll på kamera.

5662150[/snapback]

Tror jeg kommer til å kjøpe noe litt dyrere. Trebeins Manfrotto?

Lenke til kommentar

Tror ikek det holder med et Silk Mini stativ til et speilreflekskamera.

..

Gå for et Manfrotto når du først er i gang... da kommer du sansynligvis aldri til å behøve å kjøpe noe nytt. :thumbup:

Bildet ditt hadde en fin stemning men som de andre har påpekt så var det kanskje litt mørkt.

Hadde du tatt bildet i råformat kunne du kanskje klart å etterbehandlet bildet.

Lenke til kommentar

Ble veldig OT her nå, men har et tips i mellomtiden;

En pakke med jasminris (E.l.) og en frysepose. Putt risen i posen og knyt. Da har man et lite "stativ" som du fint kan legge kameraet oppå og faktisk justere en del på. Bruk timeren når du skal ta bilde såklart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...