Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke forsterker til å virke.

Leasch

Anbefalte innlegg

Jepp, den Alpinen ja. Knallspiller!

RF ville jeg ikke vurdert engang, de er i helt ulike klasser. RF bruker Hyundai drivverk = utter crap! Noe som returratene på disse spillerne sier alt om.

Gå for Alpinespilern, det koster etpar helger ekstra med avholdenhet fra fest og fyll, men er absolutt verdt det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... nå er jeg usikker. Jeg har rockford forsgate forsterker. hmmm vet ikke. Det blir nok kult å ha en Rockford Fosgate anlegg. Ikke det? :) Rockford er nok ikke dåli... :) Har DU hadd rockford? :p

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Jeg har noen gamle rockford fosgate power forsterkere fra 2003, de vil ikke bli ødelagt sånn at jeg får byttet de ut. Ikke kan jeg selge dem, fordi ingen er villig til å gi meg nok for de slik at jeg kan kjøpe noe som er bedre enn dem. Jeg kommer til å bli sittende med disse forsterkerene til evig tid :no:

Men om jeg ville kjørt med andre rockford komponenter i min bil.. Nei. De ville gitt meg masse "cred" på det lille stede jeg kommer i fra, å nå er jeg litt av grunnen til at det gjør det. For en god stund tilbake kjørte jeg med rockford subber, å så lenge jeg var på jakt etter subber som bråker var det ingen problem med dem. Så kom jeg over det stadiet hvor jeg var på jakt etter masse lyd, og begynte å irritere meg over at de bare ga masse lyd på en spesiel frekvens. (Dette var da di ennå kalte subber for he, he2 etc. og i standard kassa som rockford anbefale) Så jeg fant en som ikke hadde kjøpt en Rockford subb fra meg, å solgte subben til han.

Irronisk nok, kjøpte jeg jeg 15 tommere etter dette. :roll: Men syntes de hørtes bedre ut enn de rockford 12 tommerene jeg har hatt.

Hvis noen spør meg om rockford er et godt merke, kommer jeg til og si ja. De tålte masse juling, og jeg var fornøyd med dem så lenge jeg likte slik lyd, men vet ikke lenger med det de har gitt ut i det siste.

Lenke til kommentar

Har vært innom etpar elementer av gammeltypen som Defus nevner samt vært med å montere og stille inn saker fra RF for kompiser ol i svunnen tid.

Mange av forsterkerne de lagde på nittitallet var i mine øyne mer solide saker enn det de har nytt i dag. Dette gjelder også elementene.

Det er vel også en grunn til at folk som har vært sponsa av RF har gått over til andre merker. RF er fortsatt stødige saker, men heller ikke mer.

Kult å ha alt i ett merke? Tja, det blir det kanskje, men om det gir deg mest for pengene er en annen ting om du da ikke får en veldig fin rabattordning fra sjappa du handler fra.

Jeg prøver jo bare å advare deg mot å kjøpe spillern fra RF da kvaliteten er under pari opp mot den andre. Ta det for det det er; en objektiv vurdering av et produkts kvalitet mot et annet :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Irronisk nok, kjøpte jeg jeg 15 tommere etter dette.  :roll: Men syntes de hørtes bedre ut enn de rockford 12 tommerene jeg har hatt.

5812485[/snapback]

Selfølgelig hørtes de bedre ut, d e jo 15 tommere du had :p hehe.

De ville gitt meg masse "cred" på det lille stede jeg kommer i fra - hva mener du med dette? Og hvilket sted da?

Så du syns at det er KUN rockford forsterkere som er god nok, og alt annet som heter rockford fosgate er bare dr.t? :hmm:

Lenke til kommentar

Om den siste setninga var til meg; Nei, det jeg mener er at RF lagde bedre saker før over hele fjøla. RF er ikke dritt det har jeg aldri påstått, om en ser bort fra spillerne. De nye sakene, spillerne spesielt, er likevel ikke noe å hoppe i taket over. Det er som nevnt stødige produkter, men det finnes nok bedre saker på markedet i de respektive prisklassene.

Du må ikke ta det personlig, slik er det bare, hehe :)

Lenke til kommentar

Ah, mente at det virket som om 15 tommerene spilte penere enn det de rockfordene jeg hadde gjor :)

Folkene som driver med bilstereo i det lille stede i nord der jeg kommer i fra, er det rockford for alle pengene som teller. De bryr seg forsåvidt ikke så mye om hvordan det låter så lenge alle i en km omkrets hører det.

Å vist du leste min siste der, så ville jeg anbefale Rockford om noen ville kjøpe det. Rockford lager ikke dritt, men for øyeblikket lager andre ting bedre enn Rockford i min mening.

Endret av Defus
Lenke til kommentar

hmm nå har jeg samme problemet. Forsterker går bare på protection modus.

Alt 1: for lite futt igjen i batteriet?

Alt 2: Ødela jeg forsterkeren når jeg kobla til høytallerne fremme mens strøm var tilkoblet?

Alt 2 = :blush: flauenesses and skrik...

Den funka fint når jeg tidligere hadde bare bakhøyttalerne på hver sin kanal koblet til.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Stonescream=Leasch?

Har du voltmeter; mål spenninga over batteripolene, deretter over + og - på forsterker. Om det er uforholdsmessig mye tap eller du ligger rundt 11V så kan det være at forsterkern går i protect pga dette.

Om du får 12V +- 0.5V eller mer inn på forsterkern så skal ikke dette være noe problem.

Jeg tviler på at du greide å ødelegge forsterkern ved å koble på høyttalerne foran selv om du hadde strøm tilkoblet. Bilen var vel av og da fikk den vel heller ikke remote signal og var derfor slått av.

Bilen var vel ikke i gang mens du spilte musikk på full gass og kom til å kortslutte terminalene?

Prøv med kun ett par signalkabler og bakhøyttalerne, som du vet virket, tilkoblet. Sjekk både front og rear utgangene på forsterkern på denne måten. Husk å sette signalkabelen riktig når du tester ;)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Lagde ny jording med solide skiver, rent metall og ikke så langt fra forsterker.

Dette fikset både turtallhylingen jeg hadde og fikk forsterkeren ut av protection modus.

Ingen støy lenger, så trenger ikke å rive ut halve interiøret for å legge kablene litt bedre.

Skal nok ut å ta en kjøretur i kveld med litt godmusikk når jeg har fått justert lyden litt.

Lenke til kommentar
Lagde ny jording med solide skiver, rent metall og ikke så langt fra forsterker.

Dette fikset både turtallhylingen jeg hadde og fikk forsterkeren ut av protection modus.

Ingen støy lenger, så trenger ikke å rive ut halve interiøret for å legge kablene litt bedre.

Skal nok ut å ta en kjøretur i kveld med litt godmusikk når jeg har fått justert lyden litt.

5832082[/snapback]

Hærlig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...