Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke forsterker til å virke.

Leasch

Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på noen som kan det med å koble sammen anlegget. Jeg altså får ikke lyd i subben min, og får heller ikke signal til forsterker. Jeg sjekket med en voltmeter, og fikk 12 volt mellom strømkabel(+) og jord og alle kanelene. Men den grønne lampen på forsterkern lyser ikke, og jeg får ikke lyd. Det eneste som jeg har ikke tilkoblet det er "remote" på forsterkern (hvor skal den remoten hen??) har ingenting bak på spillern hvor den kunne tilkobles. Har også sjekket alle sikringer - de er i orden. Alt skulle fungere jo! Kan det være at noe i selve forsterkeren er ødelegt?

mvh. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hensikten med remote på forsterkeren er at 12V`en ut fra spilleren skal slå på og av forst. samtidig med at du slår spilleren på og av.

12V inn på remote slår inn et relè som igjen sender 12V inn i strømforsyningen i forsterkeren.

Igjen samme hint: Les bruksanvisningen!

Ikke for å være stygg. Men hvis du sliter med dette som er såpass elementært, bør du kanskje be noen om å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Jaja, har en kompis som kan det. Men har er på arbeid, så han har ikke tid.

Dette er mitt første stereoanlegg som jeg bygger selv, og jeg har nettopp begynt med koblingen, og vil seff ikke få brann i bilen :!:

Heh, neida. Skal bare prøv fram.

ps. Leser bruksanvisning. Må finne den først ^^ hihi

Lenke til kommentar

Weeee<! Har fått anlegg til å funke selv! "Dunk dunk dunk dunk" :cool:

Det var en rød ledning, med ACC på.

Men nu faen ta meg har kortsluttet noke igjen. lol

Bak på forsterker har jeg en grønn lys "Power" og et rødt "Protection", og da har jeg fått den røde etter jeg var borti et eller annen kanal. Og blir det ingen lyd igjen :p skal se igjen på dette litt senere.

Lenke til kommentar

Ta av minuskabelen på batteriet når du kobler. Og så ber du kompisen som har peil på kaffebesøk med monteringshjelp, sperrer opp øya, stiller radarlappene i lyttestilling og gjør huet klar for lagring av nyttig info ;)

Mener ACC er tenninga, remoten er oftest merka "rem"...

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Stemmer at ACC er tenningen.

Den skal du ikke bruke.

Den ledningen du skal bruke sitter bak på spilleren og er merket enten "rem" eller "ant", og gir 12V ut når spilleren er på.

Denne kobler du inn på remote på forsterkeren.

Men jeg vil anbefale deg å invitere kompisen din på kaffe og wienerbrød.

Har du forresten husket sikring på 12V+ kabelen fra batteriet. Skal monteres mellom batteriet og der kabelen går igjennom torpedoveggen.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Om det ikke finnes REM på spilleren din kan du godt bruke ACC.

Det er kun en ulempe med det:

Om du slår av spilleren (manuelt), vil forsterkeren være på.

Men den vil slå seg av når du vrir om nøkkelen.

Det med protection; Det kan vel skyldes overbelastning.

Hvilken forsterker har du, og hvilke(t) ellement har du (tilkoblet forsterker)?

Hvordan gikk det for seg før den røde lampa begynte å lyse?

Spillte du høyt?

Kortsluttet du noe?

Lenke til kommentar

Ja, kortslutning var mellom 2 kanaler (da jeg var borti med en ledning) Har prøvd alt - går ikke å fixe den :( Da e d bare å kjøp seg en ny en..

At forsterker var på, etter jeg har slått av spillern manuelt - det er sant.

Var noke feil med selve forsterkern uansett - skal aldri kjøp noke brukt..

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert den er grilla og utenfor redning. Hør med pndjo her på forumet om han kan ta en kikk på den du, han kan sine saker med elektronikk og loddebolt ;)

Medmindre det var en billigsak som du uansett ikke gidder å bruke penger på. Da kan du heller kjøpe deg noe skikkelig :)

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert den er grilla og utenfor redning. Hør med pndjo her på forumet om han kan ta en kikk på den du, han kan sine saker med elektronikk og loddebolt ;)

Medmindre det var en billigsak som du uansett ikke gidder å bruke penger på. Da kan du heller kjøpe deg noe skikkelig :)

5665890[/snapback]

Ok. Skal hør hva pndjo kan som ikke jeg elektrikker kan.

Det var vell ikke så billig forsterker da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvis du ikke skulle få forsterkeren i gang, så si fra ossen forsterker det er, så kanskje jeg kjøper den av deg :)

Med mindre du sender den til han karen som hadde peil da og han ikke klarer å fikse den, da gidder ikke jeg prøve heller...

5770266[/snapback]

Har en boss og en rockford fosgate. Boss er ødelegt - må fixes. Rockford har jeg ikke prøvd enda - mulig at den virker (det er hvertfall lys i den) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...