Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nå er alt galt på dataen

Anbefalte innlegg

Er redd jeg har gjort en stor tabbe.

Jeg fikk linux ubuntu i går, så intallerte jeg det.

Å dæven tenkte jeg når jeg starta opp dataen igjen, Ubuntu var jo knall bra!

Så tenkte jeg at jeg ville inn i xp igjen for å spille litt.

Neida, det kunne jeg ikke. Jeg fant jo ikke xp under oppstarten, den ble automatisk starta opp i ubuntu.

Spurte om råd om hvordan jeg kunne starte opp i winxp men fikk ikke skikkelige svar. Så da tenkte jeg at jeg skulle ta saken i egne hender. Hehe, det skulle jeg ikke ha gjort.

Jeg prøvde meg på å ta en systemgjennoppretning, tviler på at jeg gjorde rett, men jeg stappa inn xp cden og trykkte på "E" og så kom jeg inn i en svart skjerm der jeg måtte taste ett nummer for hvilket partisjon jeg skulle logge meg inn. Jeg valgte nr1. Jeg ble spurt om pw. Jeg skrev inn det og da kunne jeg skrive inn i kommandolinja. Ettersom jeg ikke visste hva jeg skulle skrive, så *googlet* jeg på det. Da fant jeg en smarting som hadde skrevet "fixmbr". Det skrev jeg inn og det kom noe advarsel om jeg ville dette her. Jeg svarte ja. Så restarta jeg maskinen.

Nå får jeg beskjeden under oppstarta "boot failed" Couldnt boot, please insert system disk and press enter, eller noe sånnt. Prøvde å skru av boot fra cd i biosen uten hell.

Nå sitter jeg her da med min andre data uten trackmania og kjeder meg.

Hva kan jeg gjøre?

Jeg vil spille!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du skal ha win/linux. må du partisjonere HDD..

prøvd å ikke installa windows på nytt? husk å formater i (husker ikke hva heter ikke NTFS) for da kan du finne hdd i ubuntu også.. så bare install windows på en parisjon også ubuntu på den andre så får du valg om å boote ubuntu eller windows..

hvis du ikke får boota CD'n må du fikse det i bios..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...