msh Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hvilken Hovedkort er mest stabil hovedkort,tenker på merke f.eks Abit? Asus? MSI? Tenker å bygge nytt PC. Har alltid hatt problemer med Abit Hovedkort. Dere kan anbefale både for AMD XP,og Intel P4. Denne gangen skal jeg kjøpe stabil hovedkort.Skal ikke tenke på de extra funksjonene som får med Må være stabil Lenke til kommentar
aschj Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Asus har gjennom historia levert noen veldig fine hovedkort. Hva de produserer nå er jeg mer usikker på. Selv sitter jeg på et svært kostbart Abit, og det funker kanonbra. Jeg har hørt dårlige ting om Epox, skal sies. Ellers vet jeg at MSI lager gode og stabile kort (Med farge!). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 ASUS A7V333 begynner vel å bli noe av en klassiker, dette er noe av det beste du kan kjøpe til Athlon XP (bortsett fra KT400, men de har marginalt bedre ytelse). Da tenker jeg allround. Du kan kjøpe bedre utstyrte og (så vidt) raskere kort. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 HK'et mitt er stabilt som bare d..har aldri hatt problemer med d.. Andre ting derimot *huffhuff* Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Har bygd to maskiner til meg og en kamerat med a7v333-r. Begge maskinene er fulle av nødvendig og unødvendig utstyr og er stabile som fjell. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg har gjennom tidene hatt mange forskjellige hovedkort. Har selv meget sansen for Abit og Asus, mens MSI ville jeg ALDRI kjøpt igjen. Har rett og slett dårlige erfaringer med det. (Infinite memory testing (den looper memory testen) ved boot, og at biosen "resettes" av seg selv) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: msh skrev (2002-09-19 23:10):Hvilken Hovedkort er mest stabil hovedkort,tenker på merke f.eks Abit? Asus? MSI?Tenker å bygge nytt PC.Har alltid hatt problemer med Abit Hovedkort.Dere kan anbefale både for AMD XP,og Intel P4.Denne gangen skal jeg kjøpe stabil hovedkort.Skal ikke tenke på de extra funksjonene som får medMå være stabil Har veldig gode erfaring med abit. Har hatt 4 abit kort og nå har eg msi. Eg ville si at du kan velg akkurat det du har lyst på mellom abit,asus,msi. Det er bare noen eg kommer på i farten. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Skal du ha P4, så ville jeg valgt Asus... Har selv et P4b533E, med firewire og Lan. Dette kortet er basert på Intel 845e chipsettet, og er kanonstabilt. Vet man får kjøpt dette kortet hos MPX akkurat nå til 1400 kroner. Bra kjøp, stabilt og masse features. GO ASUS Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Har hatt både abit og msi og min erfaring er at om du legger litt ekstra penger i kvalitetsram (Apacer, crusial osv) øker dette stabiliteten på maskinen betraktelig. Mitt gamle kt7a-raid ville ikke starte engang med jalla ram, men etter at det fikk 256 mb apacer ram ble det andre boller. Har du i tillegg god strømforsyning, korrekte drivere gjennom via (Om du velger det chipsettet) er du nok et godt stykke på vei. Abit hadde en returprosent på itbutikken for ei stund sia på over 20 prosent. Forstår egentlig ikke hvorfor folk mener dette er så sinnsykt bra. Må være at de 20% er i Danmark eller no. Stusselig statistikk var det i alle fall. Har montert 3 maskiner med msi hovedkort inkl en dual mp, og ingen problem med noen av de. Msi er min favoritt sålangt. _________________ ati8500 med l365 og lik(s)om 19" crt XP 1700+ på MSI K7T-266a-ru 512mb apacer minne og 2*60 gb Barracuda [ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-09-20 01:58 ] Lenke til kommentar
mackforever Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Må bare føye meg inn i rekken: Asus & MSI leverer begge HK i toppklasse Har bygd bortimot 10 socketA maskiner basert på disse to HK produsentenen, og har aldri vært noe problem med noen av HK'ene Lenke til kommentar
runarwh Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Har bare hatt positive erfaringer med Asus og MSI. Men, for MSI gjelder det at de gjerne trenger å oppgradere BIOS hvis du er av de første som kjøper kortene. For stabiliteten vil jeg også si at kvaliteten på strømforsyningen er meget viktig! Husk også at PC'en er tilkoblet jordet stikk! Har opplevd flere hovedkort som har tatt kvelden hvis strømforsyning eller strømnettet er for dårlig. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Statistisk sett (jfr PC World Norge) er det MSI-kort det er minst feil på sett i prosent av antall solgte kort. En god nummer 2 er ASUS-kortene. ABIT er derimot det kortet med flest feil. Jeg har hatt flere MSI-kort. - K7Tpro - K7Tpro2a - K7Turbo-Raid - K7Tpro 266 - KT3-Ultra-ARU Alle kortene har fungert helt glimrende. Jeg jobber i med web, og har hatt en web-server gående over lengre tid, så oppetid er veldig viktig! Jeg anbefaler MSI-kort. De leverer kanskje ikke det aller kjappeste hovedkortet (selv om det ligger godt over middels i de fleste tester), men er veldig gunstig i pris bestandig!! Lenke til kommentar
msh Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Jeg har bra strømforsyning.Den er på 340Watt. Jeg pleier altid å ha siste driverne installert på pcen min.Jeg har bra kjøling også.Har twinmos Ram brikker.Men etter som min erfaring,så er det noe med Abit hovedkort,Jeg har hatt 4-5 Abit hovedkort før,og alle disse har vert ustabile. Har hatt Intel hovedkort før,den var Stabil som fjell. Lenke til kommentar
Bruno G. Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Det jeg har merket meg som dønn stabilt og minimalt med tull, må være Aopen sine hk... også Asus er bra (avslutter ikke i W98 men men, W98 er jo spaced... kanskje et hk problem?) dem har jeg 2 hk av nå, og et Aopen. Kjøper alltid Asus... eller Aopen. MSI og Abit er ut for min del. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 AMD eller intel ? Lenke til kommentar
msh Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Er det noen flere som har erfaring med andre merker enn Asus? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 har hatt mitt epox 8kha+ nå ganske lenge og det er jo stabilt som ett fjell, men jeg veit ikke om epox er så bra nå eller bedre.. mange kompiser av meg har msi og lovpriser det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå