tigergutten Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ja, har jeg bestemt meg for å skifte bank... og som topic sier: noen som har tips til de billigste bankene (trenger ikke ha skranke) ?? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Skandiabanken er vel ganske rimelig hvertfall. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Skandiabanken er vel ganske rimelig hvertfall. 5660633[/snapback] Ja, Skandiabanken er nok den billigste. Du må imidlertid være minst 18 år for å få kunne opprette konto der. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Jeg anbefaler personlig Handelsbanken, men det fordrer jo at du har litt forhandlingsgrunnlag for å få de beste tilbudene. Uansett er dette en bank som setter personlighet og service langt høyere enn mange andre norske banker. Handelsbanken er forøvrig ikke med på lister over bankene. Men alternativet alle kan få, gir deg helt gebyrfri banking - såfremt du har 15 000 på konto. Du får rett nok ikke rente for de første 15000. Storebrand har vel også kuttet ut mye gebyrer? Personlig hater jeg gebyrer, så får heller rentene være litt dårligere på brukskonti. Endret 24. februar 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Takker for svar folkens... noen andre tips? Skal ta en titt på Handelsbanken og Skandiabanken (er godt over 18,hater gebyrer o.l. ) edit: har ELENDIG rente på brukskonto der jeg er nå også (fokus) Endret 24. februar 2006 av tigergutten Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Skandiabanken kan antagelig gi deg best vilkår. Men er du sikker på at du ikke ønsker en fast rådgiver du kan gå og ringe til om du skulle oppleve problemer? Dette kan være svært nyttig i mange situasjoner. Men om du ikke ser dette som noe behov, ville jeg nok valgt Skandiabanken. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Skal du har brukskonto? Edit Alle har elendig rente på brukskontoen Edit 2: http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=182009 Endret 24. februar 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Skal du ha en ren betalingsløsning for å få et VISA-kort og en brukskonto, blir det ikke enklere enn Skandiabanken, ingen andre matcher de på pris, samtidig som de har gode renter fra første krone (er det snakk om litt summer får man selvfølgelig forhandlet seg frem til noe i Handelsbanken og lignende, men kan knapt anta det). Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Edit Alle har elendig rente på brukskontoen 5661265[/snapback] Skandiabankens ser meget god ut, men jeg har selv ikke noe kundeforhold med dem. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Se her ja, mer tips.. takker for link snillingen. Skal ha visa ja, brukerkonto, tilgang til nettbank og slikt. Har som sagt hatt tilgang til skranke i mange år, men aldri brukt det.. Har også et lån som administreres, så vurderer å flytte på dette også, men det er fortsatt bare på planleggings-stadiet.. viktigste var å få en ok-brukerkonto med gratis bruk (så mye JEG vil) på kortet.. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 lag din egen bank og bli rik! det er det beste bank alternativet ja! Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hva i svarte skal du med god rente på en brukskonto? Det er en konto med gjennomtrekk. Pengene brukes, pengene kommer. Du rekker knapt å opparbeide deg nok saldo å bygge rente på, før den nærmer seg tom igjen. Ellers må jeg si at jeg er fornøyd med Postbanken, selv om det kanskje ikke er så mange som er enig. Ikke så alt for ille gebyr på MasterCard. Grei rente på kapitalkonto. Nettbanken er ikke så veldig modemvennlig, men det får gå. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Byttet selv fra Fokus til Skandiabanken for ett års tid siden, og har ikke noe å utsette på dem! Før hadde jeg "flere" tusen kroner i diverse gebyrer iløpet av ett år, nå betaler jeg 250(?)kr for å ha visakortet, thats it. Nettbanken er dessuten MYE bedre, MYE raskere, og MYE mer stabil. Slipper det forbanna "sikkerhetskortet" også... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ingen sikkerhetskort? Hvilken sikkerhet bruker Skandiabanken på å bekrefte at du er du? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 (endret) Ingen sikkerhetskort?Hvilken sikkerhet bruker Skandiabanken på å bekrefte at du er du? 5662752[/snapback] Et sertifikat som må lastes ned på hver PC du benytter Skandiabanken på. Dette sertifikatet kan du selv sette levetiden på, og det aktivers gjennom å sende en SMS-melding med en eller annen kode, hvis jeg ikke husker feil. Endret 25. februar 2006 av @kd Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jepps. Stemmer det. Har ikke hørt om noen som har blitt ranet enda, så regner med den løsningen er sikker nok Men det er klart, dersom noen får tak i pcen din, så trenger de "bare" å vite personnr og din personlige kode på 4 siffer..... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Skanidabanken hørtes faktisk interesant ut. Selv om jeg liker banken jeg har nå. Og jeg har full kontroll over den fra jobb. Og jeg liker å kunne få de sedlene jeg selv vil ha, ikke det minibanken vil. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg har hatt skandiabanken siden kort tid etter at den ble opprettet. Kan anbefale den på det sterkeste. Det eneste gebyret skandiabanken har er på uttak av valuta i utlandet. Men disse pengene går til VISA som selskap og ikke skandiabanken selv. Så teknisk sett har ikke skandiabanken ett eneste gebyr. Men som andre banker tar de jo renter på bil- og boliglån. De er ganske så markedsledende der også. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Såvidt jeg ser har også Skandiabanken et gebyr på utstedelse av selve kortet. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Er noen hundrelapper i året for VISA-kortet, men det er alt. Storebrand har også mye gebyrfritt, forresten, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå