Gå til innhold

Hjelp til overklokking av Amd64 2800


Anbefalte innlegg

Har aldri overklokka før så eg lurte på om noen her kan gi meg litt info om kordan eg skal overklokke systeme mitt:

 

 

prossessor: amd64 2800 socket 754

hovedkort: MSI K8T NEO-V, K8T800

Minne: 2stk 1gb Geil DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.55-2.95V Dual

Channel

Har også vannkjøling og minne kjøling..

 

Eg prøvde å stille opp fts til 230 men då klikka det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må ta det rolig! først setter du minne divideren til 100 slik at minnet ikke blir overkjørt HTT*(1/2). også setter du HTT*HTT multi slik at summen blir sånn ca. 800. f.eks

HTT=200, HTT multi=4.

også starter du med å sette HTT eller fts som du kaller det til 215 og laster windows. i windows må du kjøre prime95 eller occt i noen timer for å sjekke stabiliteten til CPU'en. og bruk ett programm for å sjekke temp'en på CPU'en din.

du bør ikke stige over 55 grader mens du kjører prime95 eller occt.

Lenke til kommentar
du må ta det rolig! først setter du minne divideren til 100 slik at minnet ikke blir overkjørt HTT*(1/2). også setter du HTT*HTT multi slik at summen blir sånn ca. 800. f.eks

HTT=200, HTT multi=4.

også starter du med å sette HTT eller fts som du kaller det til 215 og laster windows. i windows må du kjøre prime95 eller occt i noen timer for å sjekke stabiliteten til CPU'en. og bruk ett programm for å sjekke temp'en på CPU'en din.

du bør ikke stige over 55 grader mens du kjører prime95 eller occt.

5662268[/snapback]

 

Skal eg sette minne fra 400MHz til 200MHz ? HTT multi står på 9x defalt, blir ikkje det mindre prosessord kraft vist eg skrur den ned til 4x?

Lenke til kommentar

ja du skal sette minne til 200 mhz. multiplier står på 9. og det er HTT multi som står på 3 eller 4. men multiplier skal være på 9 for da vil du ha 200x9=1800mhz CPU og hvis HTT multi står på 4 får du 800mhz system bus. 200x4=800. tror ikke du bør overskride 800 mhz. last ned sisoft sandra for å sjekke HK'et ditt. der kan du sjekke temp. og max system bus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...