peace2 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Emnetitlen sier egentlig det meste , jeg bruker xhtml + css , kan dere sende meg hjelpelink , eksempler , koder som gjør dette? takk Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Emnetitlen sier egentlig det meste , jeg bruker xhtml + css , kan dere sende meg hjelpelink , eksempler , koder som gjør dette? takk 5660107[/snapback] Webdesignskolan. Gå på CSS Effekter, og runde hjørner. PS: På svensk. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Emnetitlen sier egentlig det meste , jeg bruker xhtml + css , kan dere sende meg hjelpelink , eksempler , koder som gjør dette? takk 5660107[/snapback] Webdesignskolan. Gå på CSS Effekter, og runde hjørner. PS: På svensk. 5660165[/snapback] takker:) Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hvis du synes dette blir mye jobb, kan du også lage et bakgrunnsbilde med runde hjørner og heller bruke padding i CSS for å få teksten innenfor. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Hvis du synes dette blir mye jobb, kan du også lage et bakgrunnsbilde med runde hjørner og heller bruke padding i CSS for å få teksten innenfor. 5661249[/snapback] Ja det hørtes bra ut .det ble litt surr når jeg prøvde bare css fordi det funka ikke like bra på firefox som på internett Explorer! Syns det er lurt med bilder, lurer åssen gjør jeg det? fins det ferdige eksempler / koder for å gjøre det ? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Om du lager et bilde av en boks, så styler du overskriften i boksen (som står øverst i boksen) til å bruke bakgrunnsbilde av toppen til boksen. Den nederste biten med informasjon i boksen kan du style til å bruke bakgrunnsbilde av den nederste biten av boksen. Pass på å sette riktig width på alt. Også bruker du bare 1px høyt bilde som repeterer nedover i div-boksen din. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 gimp kan vell lage runde kanter etter utaelse av en reporter i pcwordl Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Om du lager et bilde av en boks, så styler du overskriften i boksen (som står øverst i boksen) til å bruke bakgrunnsbilde av toppen til boksen. Den nederste biten med informasjon i boksen kan du style til å bruke bakgrunnsbilde av den nederste biten av boksen. Pass på å sette riktig width på alt. Også bruker du bare 1px høyt bilde som repeterer nedover i div-boksen din. 5666550[/snapback] Ettersom jeg har kjønt det så blir det noe slikt: men problemet er at når jeg bruker " #body {background-image: url(img/contentbg.bmp); } " da er det mulig å ha kunn et bilde per div( eneste jeg veit) .. åssen blir css koden hvis jeg vil ha 3 bilder som bakgrunn ( topp , innhold og bunn) ? Endret 26. februar 2006 av xox Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 More Nifty Corners Simple CSS Rounded Boxes Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) men problemet er at når jeg bruker " #body {background-image: url(img/contentbg.bmp); } " da er det mulig å ha kunn et bilde per div( eneste jeg veit) .. åssen blir css koden hvis jeg vil ha 3 bilder som bakgrunn ( topp , innhold og bunn) ? 5667046[/snapback] css: .topp{ background-image: url(top.gif) no-repeat; } .innhold{ background-image: url(de_to_strekene.gif) repeat-y; } .bunn{ background-image: url(bunn.gif) no-repeat; } i .innhold legger du også inn all annen styling som du måtte ha. html: <div class="topp"></div> <div class="innhold">...bla bla bla bla.. masse tekst</div> <div class="bunn"></div> Endret 28. februar 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det er svært enkelt å lage rektangler med runde hjørner i CorelDraw: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...54BA244658C51CA Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Takk for alle svara! skal se om jeg får det til Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 èn link to rule them all: http://www.456bereastreet.com/archive/2005...rs_and_borders/ Som igjen er basert på: http://www.456bereastreet.com/archive/2004...rs_and_borders/ Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 èn link to rule them all: http://www.456bereastreet.com/archive/2005...rs_and_borders/ Som igjen er basert på: http://www.456bereastreet.com/archive/2004...rs_and_borders/ 5693020[/snapback] denne metoden baserer seg på javascript - er nå det så ønskelig? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det er ikke noe galt med JavaScript.. Hvordan skulle man ellers klart å få til AJAX, for eksempel? Tiden da JavaScript er nono, er vel stort sett over... Hvis man vet hvordan og når man skal bruke det, da Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Det er linka til to forskjellige måter der. Den første bruker javascript for å legge til de ekstra div'ene (så man slipper å knote med uoversiktlige mengder div'er). Og for de uten Javascript gir man et pent ikke-avrunda hjørner alternativ. Den andre metoden jeg linker til er EGENTLIG den samme, men der putter man div'ene rett i kilden istedet for å bruke javascript til det. Fungerer for alle, men en del mer rotete kildekode. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hvordan lage bokser med runde hjørner Enkel måte å generere hjørnene.gif på! Veldig mye bedre blir det ikke Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Hvordan lage bokser med runde hjørnerEnkel måte å generere hjørnene.gif på! Veldig mye bedre blir det ikke 5709178[/snapback] Takk, dette hjalp veldig ! Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvordan lage bokser med runde hjørnerEnkel måte å generere hjørnene.gif på! Veldig mye bedre blir det ikke 5709178[/snapback] Takk, dette hjalp veldig ! 5713804[/snapback] Vet. Det var så drittstress å bruke alle de andre metodene. denne var liksom enkel og grei... selv om det er mange div'er så slipper man tables og celler om man vil da Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Webdesignskolan. Gå på CSS Effekter, og runde hjørner.PS: På svensk. 5660165[/snapback] Den siden hadde jo er sykt uoversiktlig design!! En webdesignside burde ikke se slik ut syns jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå