Gå til innhold

Problemer etter systemgjenoppretting

Anbefalte innlegg

I forbindelse med at jeg flyttet over alt jeg hadde liggende på "lokal disk d" til en fil på disk c som jeg kalte for "D," presteterte jeg å miste noen filer.

Da jeg hadde kjørt systemgjennopprettingen til et tidligere tidspunkt enn da ulykken fant sted, fikk jeg dobbelt opp av filene som jeg hadde på disk d. For eksempel så hadde jeg en fil som het "Mine filmer" og en som het "Mine filmer 2."

Jeg slettet selvsagt alle filene som hadde et "to-tall" etter seg, men etterpå viste det seg at jeg hadde slettet feil filer! I og med at det var en del filer å gjennoprette igjen bestemte jeg meg for å kjøre en ny systemgjennoppretting til samme tidspunkt som tidliger, men jeg finner fortsatt bare tomme filer på disk d.

Så nå står jeg her, med en haug med tomme filer på disk d. Jeg finner heller ikke filene i søppelbøtta.

Kort sagt har jeg mistet alle filmene mine, musikk og en del personlige bilder...

Hva kan jeg gjøre for å få tilbake de tapte filene? Finnes det noe man kan gjøre, eller er alt tapt for godt?

Håper noen tar seg bryet og svare!

Hilsen Sindre

Endret av sindre2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gode nyheten er at filene ikke har forsvunnet pga harddisken din har gått ad dundas som er vanlig for de fleste som kommer her for å få hjelp. Så jeg tror du har en god sjanse for å få dem tilbake.

Sjekk ut hva du finner her:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls...y+software+free

Det som er viktig å huske er at den eneste måten du kan miste dataen permanent på er om du kopierer og lagrer ny data. Da lagrer du over din gamle data. Så ideel hadde det vært om disken det er snakk om blir tatt ut og satt i et eksternt kabinett eller som sekundær disk..så den ikke skrives til på noe måte. Selv når du sletter data blir nemlig ikke dataen borte. Windows bare sletter sin referanse til hvor dataen er. Den blir bare borte, som nevnt over, når ny data skrives over.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...