Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, blåskjerm?

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg ny pc:

Asus A8nSli Deluxe

Powercolor Radeon x1900xt

2048 Mb Ram Corsair pc3200 400mhz

Amd athlon x2 4400+ 2,2 gz

Har operativsystem instalert fra før, men da kommer det opp blåskjerm som jeg ikke får lest, maskinen restartet før det! Kommer inn i sikkerhetsmodus dog!

Men når jeg skal installere windows kommer jeg helt til starten på selve instalasjon. Da kommer følgende blåskjerm:

Biosen på dette systemet er ikke fullstendig ACPI-kompatibel. Kontakt datamaskinleverandøren, eller gå til http://www.hardware-update.com for å laste ned oppdatert bios. Hvis du ikke får tak i oppdatert bios eller hvis den nye biosen fra leverandøren ikker er ACPI-kompatibel, kan du slå av ACPI-modus ender den tekstbaserte delen av instalasjonen. For å gjøre dette, trykker du f7 når du blir bedt og installere drivere for masselagringsenheter. Dette vil deaktivere ACPI og fortsette med installasjonen!

Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp fått meg ny pc:

Asus A8nSli Deluxe

Powercolor Radeon x1900xt

2048 Mb Ram Corsair pc3200 400mhz

Amd athlon x2 4400+ 2,2 gz

Har operativsystem instalert fra før, men da kommer det opp blåskjerm som jeg ikke får lest, maskinen restartet før det! Kommer inn i sikkerhetsmodus dog!

Men når jeg skal installere windows kommer jeg helt til starten på selve instalasjon. Da kommer følgende blåskjerm:

Biosen på dette systemet er ikke fullstendig ACPI-kompatibel. Kontakt datamaskinleverandøren, eller gå til http://www.hardware-update.com for å laste ned oppdatert bios. Hvis du ikke får tak i oppdatert bios eller hvis den nye biosen fra leverandøren ikker er ACPI-kompatibel, kan du slå av ACPI-modus ender den tekstbaserte delen av instalasjonen. For å gjøre dette, trykker du f7 når du blir bedt og installere drivere for masselagringsenheter. Dette vil deaktivere ACPI og fortsette med installasjonen!

Hva gjør jeg??

5660021[/snapback]

Ingen som vet noe? Kan jo heller ikke oppdatere bios når jeg ikke får installert windows.. :cry:

Lenke til kommentar

Hva mener du, hadde du allerede Windows XP installert på en disk som du putta inn i den PC-en med de nye delene? Isåfall er det ikke rart at det virker, en Windows installasjon takler ikke så mange forandringer samtidig (spesielt ved skifte av hovedkort). Legg inn Windows på nytt!

Lenke til kommentar

For det første, jo du kan oppdatere bios uten å installere Windows dersom du har tilgang til en annen pc. Egentlig vil jeg anbefale at all bios-oppdatering skjer utenfor Windows. Du kan (forutsatt tilgang på annen pc) laste ned bios og legge den over på en bootbar diskett (evt. cd-rom dersom du ikke har diskettstasjon), og installere derfra.

Alternativt har du jo allerede fått svaret, trykk F7 som det står , for å deaktivere ACPI, installer Windows og evt. last ned bios-oppdateringen i ettertid og kjør den. :thumbup:

Lenke til kommentar
For det første, jo du kan oppdatere bios uten å installere Windows dersom du har tilgang til en annen pc. Egentlig vil jeg anbefale at all bios-oppdatering skjer utenfor Windows. Du kan (forutsatt tilgang på annen pc) laste ned bios og legge den over på en bootbar diskett (evt. cd-rom dersom du ikke har diskettstasjon), og installere derfra.

Alternativt har du jo allerede fått svaret, trykk F7 som det står , for å deaktivere ACPI, installer Windows og evt. last ned bios-oppdateringen i ettertid og kjør den.    :thumbup:

5661621[/snapback]

Joda, jeg kommer med meg inn i Windows når jeg gjør dette, men ingenting ser ut til å funke. Jeg får bla. ikke installert en rekke programmer og pc'en virker treg. Noe må være feil! Jeg får bla. ikke installert oppdateringsprogrammet for bios fordi det finner ikke HK! :dontgetit: Har prøvd og oppdatert bios via oppstartsdisk med det går ikke, driverne er ikke rett sies det..

Jeg skjønner ingenting!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...