storken Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 hmm. den paintinga di var dårlig for å være ærlig, bruke "line tool" da går det mye bedre! men så har jeg ett spørsmål. led'ene kjører på 5V hver ( altså en led bruker 5V) så hvis den stabilisatoren lager 5v så får ikke ledene nok volt igjen... da må jeg kjøre en og en men det går greit. men hvor får jeg tak i disse delene? (elfa nr?) og den blåe ledningen skal den være påkoblet stabilisator og VU? og hva er egentlig en VU? Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvis du parallellkobler LEDsene så får de nok spenning med 5v. Hvis du skulle seriekoble 20LEDs så ville heller ikke 12v være tilstrekkelig, da måtte du ha 100v. Vet ikke om du la merke til at jeg fjernet motstandene. Som stabilisator kan du bruke en 7805. 73-262-42. Du trenger antageligvis ingen heatsink på denne da den tåler 1,5A uten kjøling og LEDsene vil trekke ca 600mA og VU enheten kommer ikke til å trekke 900mA Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 quoter meg selv ... da må jeg kjøre en og en men det går greit. men fant noen slike VU metre eller noe lignende hva skal jeg bruke? Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Du må lage den kretsen jeg viste for noen poster siden. Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 hvis jeg kobler det sånn som du gjorde det får jo bare ledene 2,5 volt Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) har tegnet koblingsnettet selv og er dette rett? føler selv att den blåe kabelen er litt feilplassert... Endret 3. mars 2006 av storken Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Den blå blir jord. 5694092[/snapback] hvis du ser på buffertrinnet så ser du att den blåe ledningen er "sammensveisa" med jord via oppamp og potmetre så jeg vet ikke om den fortsatt er jord Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hvis du skaffer en simens lader til mob. tlf. kan du bruke den jeg bruker en sånn på mine leds det funker helt fint men er ikke sikker på hvor mange leds du kan koble på den pga amp. den gir ut.... Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 sry for mye posting men du kan jo laste ned eagle fra nettet da slepper du å tegne men du kan bare velde deler å sette den på krets kort jeg er hvertfall kjempe fornøyd med det.... Lenke til kommentar
storken Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) hvis du skaffer en simens lader til mob. tlf. kan du bruke den jeg bruker en sånn på mine leds det funker helt fint men er ikke sikker på hvor mange leds du kan koble på den pga amp. den gir ut.... 5695802[/snapback] har som sagt en borremaskinlader som jeg skal bruke laster ned eagle nå kan du sette inn potmeter, VU meter osv der? Edit: får det ikke til! er så komplisert! greier du å lage en tegning som den jeg har laget der i paint? Endret 3. mars 2006 av storken Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 du kan sette inn alt det er masse ikoner den firkanten nede som er ganske grå er kretskortet den som er diagonalt under saksa er kretser, dioder+++ Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 det som er med simens laderen er at du slipper å ha en spenningsregulator:) men ellers er det akurat det samme Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 prøvde å tegne det for det men skjønner ikke hva alle delene er men du lærer deg å bruke det etter hvert Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 ok men jeg skjønner ikke ett kvidder av programmet der. fikk også pakken fra netshop idag... de derre Uv ledene var skuffende. lyste ikke opp pleksiglassplata for 5 øre.( i ett mørkt rom seff) skal bruke angreretten min der ja Lenke til kommentar
larsern92 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 er det mulig å legge en handle liste fra denne tegningen til vu, spenningsregulator og potmeter Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=542671&hl= Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 www.elfa.se Delene til VU meteret og en spenningsregulator for +12-20v til +5v Lenke til kommentar
storken Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Edit: steng denne. vil fortsette diskusjon her <---trykkmeg Endret 5. mars 2006 av storken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå