Gå til innhold

Ny PDA, GSM/GPS/WLAN

mr_lf

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vurderer å kjøpe en PDA. Og slå sammen flest mulig "dingser" i en "dings".

Må ha:

- Sync mot Outlook, kalender, kontakter

- WLAN, b og g

- GSM, funksjonalitet som mobiltelefon

- Windows Mobile

- Bluetooth

- God nettleser

Vil ha:

- GPS

- CF-kort

- MP3-avspillings muligheter

- Vanlig mini-jack-port

- Video/Divx-avspiller

- God skjerm

- Godt batteri

Finnes det noe som passer under disse krav og ønsker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kravene dine oppfylles på en Qtek 9100/i-mate K-JAM.

Denne modellen har ikke innebygget GPS, men det kan løses ved å kjøpe en Bluetooth GPS. CF-kort har den ikke. MP3 er ikke noe problem. De kan spilles av via Windows Media Player eller ved å installere en 3-parts avspiller. Hvis du tenker på mini-jack som 3,5mm (altså standard hodetelefonplugg) så har den kun 2,5mm, men det kan kjøpes en overgang. Video/divx kan spilles av ved å installere en 3-parts avspiller som heter TCPMP. Skjermen er god på den, men batteri er ikke veldig bra.

Håper dette hjelper deg litt :)

Lenke til kommentar

Compact Flash er altfor stort til mobilt bruk. 9100 bruker mini-SD for å spare plass. Batteriet er ganske bra sammenlignet med tilsvarende enheter. :)

Dessuten har den innebygget QWERTY-tastatur som jeg ikke klarer meg uten lenger... ;)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Enig i at CF er for stort, men det har seg sånn at jeg har x antall CF-kort opptil 1 GB, både digital kamera og den bærbare pcen har CF-kort. Hadde da vært greit å slippe å kjøpe nye kort osv. SD-kort går forsåvidt greit det også.

Den virker ålreit, qtek og i-mate brander samme telefon/pda antar jeg, men er det noe forskjell på dem? Evt forskjell i serviceapparat og kundeservice?

Følger det med programmer som kan lese .doc, .xls og pps/ppt, eller finnes det programmer på nett?

Lenke til kommentar
Den virker ålreit, qtek og i-mate brander samme telefon/pda antar jeg, men er det noe forskjell på dem? Evt forskjell i serviceapparat og kundeservice?

5704354[/snapback]

Det er ingen forskjell på i-Mate og Qtek utenom merket på forsiden (lurer på om noen fra I-mate kommer med antivirus, som vanligvis blir avinstallert). Ellers er det to importører av Qtek: BrightPoint eller Dangaard, og jeg vil absolutt anbefale Dangaard. :)

EDIT: Pocket Office følger med Qtek 9100. Du kan lese PDF-filer, lese PowerPoint-dokumenter, lese og redigere Word-dokumenter, og lese og redigere Excel-filer.

Endret av moskus
Lenke til kommentar

5704354[/snapback]

Det er ingen forskjell på i-Mate og Qtek utenom merket på forsiden (lurer på om noen fra I-mate kommer med antivirus, som vanligvis blir avinstallert). Ellers er det to importører av Qtek: BrightPoint eller Dangaard, og jeg vil absolutt anbefale Dangaard. :)

EDIT: Pocket Office følger med Qtek 9100. Du kan lese PDF-filer, lese PowerPoint-dokumenter, lese og redigere Word-dokumenter, og lese og redigere Excel-filer.

5705079[/snapback]

Moskus, hvorfor vil du absolutt anbefale Dangaard? Jeg har en JasJar fra I-mate, og har brukt support hos I-mate. Den funker veldig bra. Samt så får du mye mere med på kjøpet om du kjøper en I-mate kontra en QTEK.

Eks. Anti virus program, Backgammon ( drit kult spill) samt at du får tilgang til Exchange server slik at du alltid har tilgang til synking av kontakter, kalender og e-post uansett hvor du befinner deg En annen fordel er at I-mate er mye raskere med å komme ut med nye oppdateringer, her henger QTEK skikkelig etter.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit: Jeg sammenlignet ikke support mellom I-Mate og Qtek, men mellom de to Qtek-importørene i Norge. ;)

Men vi kan gjerne diskutere det også:

I-mate kommer kanskje med oppdateringer kjappere, men jeg venter heller litt ekstra og får en testet ROM med mye funksjonalitet (I-Mate sin nye ROM til K-Jam mangler visstnok mye funksjonalitet i AKU2.0 :nei: ). Dessuten er I-mate i snitt dyrere enn Qtek, og du kan fint bruke K-Jam ROM på Qtek-enheter hvis du har behov for det...

Antivirus har man (foreløpig) ikke bruk for, det gjør jo bare enheten tregere. Denne fjernes visstnok ofte (bare sjekk XDA-developers forumet) slik at man kan bruke datakreftene på programmer man vil bruke. Spill finner man i hopetall gratis på nettet.

Men jeg skal være enig i at så lenge Exchange på www.i-mate.com er et pluss. :) Men jeg leier en fra før, så det var ikke det store poenget for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...