mr_lf Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Heisann! Jeg vurderer å kjøpe en PDA. Og slå sammen flest mulig "dingser" i en "dings". Må ha: - Sync mot Outlook, kalender, kontakter - WLAN, b og g - GSM, funksjonalitet som mobiltelefon - Windows Mobile - Bluetooth - God nettleser Vil ha: - GPS - CF-kort - MP3-avspillings muligheter - Vanlig mini-jack-port - Video/Divx-avspiller - God skjerm - Godt batteri Finnes det noe som passer under disse krav og ønsker? Lenke til kommentar
zand Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Kravene dine oppfylles på en Qtek 9100/i-mate K-JAM. Denne modellen har ikke innebygget GPS, men det kan løses ved å kjøpe en Bluetooth GPS. CF-kort har den ikke. MP3 er ikke noe problem. De kan spilles av via Windows Media Player eller ved å installere en 3-parts avspiller. Hvis du tenker på mini-jack som 3,5mm (altså standard hodetelefonplugg) så har den kun 2,5mm, men det kan kjøpes en overgang. Video/divx kan spilles av ved å installere en 3-parts avspiller som heter TCPMP. Skjermen er god på den, men batteri er ikke veldig bra. Håper dette hjelper deg litt Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Compact Flash er altfor stort til mobilt bruk. 9100 bruker mini-SD for å spare plass. Batteriet er ganske bra sammenlignet med tilsvarende enheter. Dessuten har den innebygget QWERTY-tastatur som jeg ikke klarer meg uten lenger... Endret 5. mars 2006 av moskus Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Enig i at CF er for stort, men det har seg sånn at jeg har x antall CF-kort opptil 1 GB, både digital kamera og den bærbare pcen har CF-kort. Hadde da vært greit å slippe å kjøpe nye kort osv. SD-kort går forsåvidt greit det også. Den virker ålreit, qtek og i-mate brander samme telefon/pda antar jeg, men er det noe forskjell på dem? Evt forskjell i serviceapparat og kundeservice? Følger det med programmer som kan lese .doc, .xls og pps/ppt, eller finnes det programmer på nett? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Den virker ålreit, qtek og i-mate brander samme telefon/pda antar jeg, men er det noe forskjell på dem? Evt forskjell i serviceapparat og kundeservice?5704354[/snapback] Det er ingen forskjell på i-Mate og Qtek utenom merket på forsiden (lurer på om noen fra I-mate kommer med antivirus, som vanligvis blir avinstallert). Ellers er det to importører av Qtek: BrightPoint eller Dangaard, og jeg vil absolutt anbefale Dangaard. EDIT: Pocket Office følger med Qtek 9100. Du kan lese PDF-filer, lese PowerPoint-dokumenter, lese og redigere Word-dokumenter, og lese og redigere Excel-filer. Endret 5. mars 2006 av moskus Lenke til kommentar
jorns Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Den virker ålreit, qtek og i-mate brander samme telefon/pda antar jeg, men er det noe forskjell på dem? Evt forskjell i serviceapparat og kundeservice?5704354[/snapback] Det er ingen forskjell på i-Mate og Qtek utenom merket på forsiden (lurer på om noen fra I-mate kommer med antivirus, som vanligvis blir avinstallert). Ellers er det to importører av Qtek: BrightPoint eller Dangaard, og jeg vil absolutt anbefale Dangaard. EDIT: Pocket Office følger med Qtek 9100. Du kan lese PDF-filer, lese PowerPoint-dokumenter, lese og redigere Word-dokumenter, og lese og redigere Excel-filer. 5705079[/snapback] Moskus, hvorfor vil du absolutt anbefale Dangaard? Jeg har en JasJar fra I-mate, og har brukt support hos I-mate. Den funker veldig bra. Samt så får du mye mere med på kjøpet om du kjøper en I-mate kontra en QTEK. Eks. Anti virus program, Backgammon ( drit kult spill) samt at du får tilgang til Exchange server slik at du alltid har tilgang til synking av kontakter, kalender og e-post uansett hvor du befinner deg En annen fordel er at I-mate er mye raskere med å komme ut med nye oppdateringer, her henger QTEK skikkelig etter. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Enkelt og greit: Jeg sammenlignet ikke support mellom I-Mate og Qtek, men mellom de to Qtek-importørene i Norge. Men vi kan gjerne diskutere det også: I-mate kommer kanskje med oppdateringer kjappere, men jeg venter heller litt ekstra og får en testet ROM med mye funksjonalitet (I-Mate sin nye ROM til K-Jam mangler visstnok mye funksjonalitet i AKU2.0 ). Dessuten er I-mate i snitt dyrere enn Qtek, og du kan fint bruke K-Jam ROM på Qtek-enheter hvis du har behov for det... Antivirus har man (foreløpig) ikke bruk for, det gjør jo bare enheten tregere. Denne fjernes visstnok ofte (bare sjekk XDA-developers forumet) slik at man kan bruke datakreftene på programmer man vil bruke. Spill finner man i hopetall gratis på nettet. Men jeg skal være enig i at så lenge Exchange på www.i-mate.com er et pluss. Men jeg leier en fra før, så det var ikke det store poenget for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå