nabbis Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Heisann Jeg er en aktiv roer og konkurerer og styrer på. Nå er det vinter og dte blir mye styrketrening og vekter. På programmet har vi: Liggende rotak, Benpress og enarms rotak(med manual) Det jeg lurer på er om hvorfor ikke trene benkpress i tillegg? Treneren min sier at hvis man trener benk og liggende rotak begynner disse muskel gruppene å jobbe mot hverandre(det er viktig å dra/trekke hardt i roing). Stemmer dette? Seinest for noen måneder siden trente jeg benk og nå har jeg sluttet og følger kun programmet, men jeg synes jeg fikk bedre kraft i draget før når jeg var sterk i brystet... Er det noen som har noe svar her? Jobber "dra" musklene mot hverandre når man er sterk i brystet i tilleg til ryggen? jeg er usikker Takk for svar. (hvis dere ønsker mer presisering om treningen/hvordan man trekker i roing, så bare spør). Mvh Nabbis! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Rart at dere ikke trener rygg og biceps da det er disse musklene man bruker når man ror. Lenke til kommentar
nabbis Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) vi trener rygg med liggenderotak og enarmsroing Det stod litt dårlig på papiret i sted. Vi trener rygg med liggenderotak og enarms rotak . Endret 24. februar 2006 av nabbis Lenke til kommentar
nabbis Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Er det ingen som har noe å komme med? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Jeg er ingen roekspert, men det ser virkelig ut som om Holmann (sikkert samme prinsippene i kajak) og Tufte har løftet en god del benk. En kraftig overkropp må vel være alfa og omega. Endret 24. februar 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er vel mer kajakk det Holmann drev med? Har egentlig ikke peiling Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hyrlen, les det jeg har skrevet en gang til. Lenke til kommentar
nabbis Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Jess, har lest at skuldrene er spesielt viktige, men av en eller annen grunn trener vi ikke den muskelgruppen. Får vel spørre vedkommende hvorfor vi ikke gjør det Takk for svar uansett Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Hyrlen, les det jeg har skrevet en gang til. 5661982[/snapback] HEHEHE, se når jeg skrev det. Kom rett fra jobb, å var litt tjøtt Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 En sterk rygg og "gode skuldre" er nok viktigst uten tvil, men bryst... Det kan jeg ikke svare på ærlig talt. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Rodde 500m mot Olav Tufte i sommer på en messe i Oslo Spektrum. Han var ikke så veldig stor at det gjorde noe. la merke til at ikke brystet hans var det største, men at han hadde en del bulker på ryggen. EDIT: må nesten legge til at jeg slo han på tiden 1.28 eller no og vant en splitter ny samsung mobil Endret 26. februar 2006 av lperik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå